Minza83 skrev 2012-12-06 14:20:06 följande:
nä ts det stämmer inte!!
för i så fall skulle jag vänta en tredje pojke nu :P haha och det gör jag INTE.
med mitt 1a barn så var jag sjukt trött, sov hela tiden, hela graviditeten.
spydde av bajslukt och när jag borstade tänderna för det blev så tjockt skum i munnen... skitsnuskigt!
hade sug på frukter!! aldrig ätit så mycket fruktsallad någonsin... ;)) hade galna humörsvängningar!enorm halsbränna!
svällde jättemycket i vätska, hade sjukt mycket förvärkar som medicinerades pga påverkad tapp, fick preeklampsi.
fick en pojke.
med 2a barnet så var jag illamående redan 1v efter äl! helt galet jag vet!
choklad var medicinen mot illamåendet.. ;) svällde även här mycket i vätska, tidigare än med 1a barnet och blodtrycket började svaja i samma veva. hade också mycket förvärkar, födde i v36+ och fick även då preeklampsi men förlossn hann starta av sig självt.. hade också enorm halsbränna från v20 o framåt typ.. mådde illa nästan hela graviditeten!
fick en till pojke
nu är jag gravid med nr 3, började med trööööötthet, haft fruuuktsuuug till och från under hela graviditeten..
men även chokladSUG.. (började äta magnesium mot sendragen i benen, vilket också hjälpte mot chokladsuget!)
är fortfarande galet trött och är i v35.. har sjukt mycket förvärkar även denna graviditeten..
väntar en flicka.
magen var mer rund med 1a barnet, men lågt ansatt ..
med andra barnet såg magen mer spetsig ut, antagligen för att pojkarna kom tätt, det är inte ens 1år mellan dem..
nu är magen väldigt lika de två förra gångerna.. låååångt ner sitter den (har iof sjunkit rejält!) men ändå..
de som inte vet vad vi väntar skulle Säkerligen gissa på pojke :P om man ska gå efter myten dvs :P
ps har fått hormonrand alla 3 gångerna också :)) från brösten och ner över hela magen :P