Inlägg från: MissRumpelstiltskin |Visa alla inlägg
  • MissRumpelstiltskin

Jag avskyr min dotter! (långt)

Din dotter är 21 år. Om hon har arbete, varför bor hon fortfarande hemma? Jo jag vet att Stockholm är oerhört svårt att få lägenhet i (bor själv här) men du måste börja ställa hårda krav och stå emot. Hur svårt det än är. Hon är en ung vuxen kvinna och inte ditt ansvar längre.

Hemma hos dig (er) är det dina (era) regler som gäller och ska hon bo där, då ska hon följa dem!

Nu menar jag inte att du ska kasta ut henne på gatan i morgon bitti men säg åt henne att om hon ska fortsätta bete sig som ett barn hemma hos dig så är hon inte välkommen att bo där!

Hårt mot hårt som man brukar säga..

• MissRumpelstiltskin
    Anonym skrev 2012-11-28 01:02:50 följande:
    Ja, jag vet. Men det finns verkligen ingenstans hon kan flytta. Hon har betalningsanmärkningar som gör att hon inte får något hyreskontrakt. Att leva med en sådan personlighet som hon är så svårt. Hon pendlar mellan himmel och helvete hela tiden. Jag har försökt ställa krav på henne men då anklagar hon mig för att vara kall och elak. Hon är enormt manipulativ som jag ser det. Allt jag säger vänder hon emot mig. Och jag har väl antagligen dåligt samvete gentemot henne på något sätt. Ja hon är vuxen, men ändock mitt barn. Det är så svårt....

Jag har också betalningsanmärkningar. Med lite vilja går allt. Står hon ens i bostadskö?

So what om hon anklagar dig för att vara kall och elak? Det är bara ord. Om hon nu tycker det så låt henne tycka det. Du vet ju innerst inne att du ställer krav på henne för att du bryr dig, inte för att vara elak.

Hårt mot hårt som sagt. Hon är DITT barn men inte ETT barn.

Så som du beskriver hennes betedde jag mig vid 14 års ålder.

Problemet är att du är alldeles för konflikträdd. Om hon hatar dig för att du ställer krav så låt henne hata. I framtiden kommer hon att förstå.
Svar på tråden Jag avskyr min dotter! (långt)