Inlägg från: Anonym (också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (också)

Jag avskyr min dotter! (långt)

MissRumpelstiltskin skrev 2012-11-28 00:39:18 följande:
    Din dotter är 21 år. Om hon har arbete, varför bor hon fortfarande hemma? Jo jag vet att Stockholm är oerhört svårt att få lägenhet i (bor själv här) men du måste börja ställa hårda krav och stå emot. Hur svårt det än är. Hon är en ung vuxen kvinna och inte ditt ansvar längre.

Hemma hos dig (er) är det dina (era) regler som gäller och ska hon bo där, då ska hon följa dem!

Nu menar jag inte att du ska kasta ut henne på gatan i morgon bitti men säg åt henne att om hon ska fortsätta bete sig som ett barn hemma hos dig så är hon inte välkommen att bo där!

Hårt mot hårt som man brukar säga..
  • Anonym (också)
    Anonym skrev 2012-11-28 01:18:02 följande:
    www.fathers.com/content/index.php?option=com_...

Läs och begrunda. Din dotter tillhör numera statistiken för att du valde att inte gå igenom problemen utan istället hoppa ifrån dem. Att pappan valde att flytta till Stockholm och ta sig en ny fru efter att du valt att lämna förhållande, har han full rätt till. Det är ju sånt som händer när man blir ensam helt plötsligt att man söker nytt och allt nytt är inte kompatibelt med det gamla.

Slutar mina barn respektera mig, så blir det livet på gatan för dom utan pardon. Känslokallt, ja kanske, men jag har lite till övers för människor som tar totalt felaktiga beslut och ungdomar har foten i vuxenvärlden och är tvingade att också ta rätt beslut.
    Eh...hallå? Vad menar du?

Svar på tråden Jag avskyr min dotter! (långt)