• Kookaburra

Du som inte använder reflexer...

Jag glömmer dem ibland helt enkelt. Har sådana man "snäpper på" runt armen/foten. Skäms varje gång och är superförsiktig och VET att jag är osynlig.

Är superbra på att ha reflexer när barnen är med, dottern har dessutom led-lampa på jackan, och vi har en sådan på barnvagnen också. Har dessutom gjort egna reflexer till vagnen från en reflexväst som jag slaktat - blev skitbra och vagnen syns verkligen kvällstid (och reflexerna är superdiskreta dagtid)!

Men ibland när jag sticker ut själv glömmer jag helt enkelt bort dem... Kass ursäkt, jag vet!

• Kookaburra

Jag glömmer ju själv ibland och vet att man kan vara väldigt säker ändå, om man förutsätter att man är osynlig och kollar noga att ingen kommer.

MEN - det är väldigt skrämmande för bilister att väldigt sent se en person stå intill vägen, även om denna person inte tänker gå över. Det gör att man tappar fokus på övriga delar av trafiken för ett ögonblick eftersom man är så nära och inte vet om personen rör sig. Hade personen haft reflex hade man tidigt sett personen och sett att den står stilla.

Så av respekt till trafikanter så tycker jag man ska ha reflex.

Tråden är en påminnelse till mig att köpa in fler reflexer som jag kan sätta fast på jackorna och som inte tas av som de man snäpper på. Så tack för det TS

• Kookaburra

Jag är 70-talist och i princip ALLA jag umgås med har hjälm när vi åker skidor. Jag ser snarare ett samband mellan typ av skidåkare om jag ska vara ärlig.

I min familj och många vänner kan åka slalom riktigt bra. Däremot ser man så många nybörjare med "coola" kläder utan hjälm. Och sådana som har noll koll i backen, som kan göra konstiga manövrar hux flux så man nästan åker på dem.

Tack och lov har ju folk iaf vet att ta på barnen hjälm! 

Svar på tråden Du som inte använder reflexer...