Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

Namnlappar till dagis..

veh skrev 2012-12-03 10:35:29 följande:
    Jag tycker att de flesta plagg har en lapp invändigt för att skriva namn på, så jag har använt textilpenna och skrivit. Eftersom jag inte brytt mig om ett ev. sänkt andrahandsvärde på plaggen, så har jag inte brytt mig om ifall jag skrivit på t.ex. lappen i Pop-jackan, etc. Jag har namnat med efternamn, vilket som av namnen hade funkat för dagis del - ganska ovanliga båda två, men genom att namna med efternamnet blir det lättare för framtida syskon att ärva kläderna, utan att jag behöver namna om.
    Precis så har jag med gjort, jag har skrivit med penna om det funnits bra lappar och namnat med efternamnet i kläder som jag tror lillasyster ska ärva. Jag beställde namnlappar från www.namnlappar.se/ efter att ha sett just den namnlappen sitta som berget i ett par fingervantar! Jag hade en kass variant innan som bara ramla av så fort jag tvättade kläderna TROTS att jag gjorde rätt. Jag har valt att skriva efternamn och telefonnummer på våra namnlappar för skulle vi tappa något så kan alltid den okända som hittar ringa eller kolla upp vår adress.
Svar på tråden Namnlappar till dagis..