• VäntanochLängtan

Får man ta blodprov på annan vårdcentral än den man är listad på?

Ska på rutinbesök på endokrinmottagningen på sjukhuset i nästa vecka. Inför detta ska jag lämna blodprov. Remiss är inlagd för blodproven. Jobbar nu utanför stan, så har väldigt svårt att på dagtid ta mig till den vårdcentral i stan som jag är listad på.

Får man ta blodprov på annan vårdcentral än den man är listad på? Tänkte om jag kan gå till vårdcentralen på den ort jag jobbar? (Tillhör samma landsting och svaret ska ju hursomhelst in till endokrin..så jag tänker att det inte borde spela nån roll vart man tar provet, frågan är om man FÅR)

Nån som vet får gärna svara :)

• Svar på tråden Får man ta blodprov på annan vårdcentral än den man är listad på?
  • Themis

Nej, då måste man lista om sig till den vårdcentralen först och alla pustar och stånkar. Men de gör det ändå, det tog väl bara tio minuter sist jag försökte få vård till mitt barn tror jag.

USA: Är det egentligen ett land eller ett konstfacksprojekt? kommentar av Themis väns vän
  • JA77

Det går bra, bara du ser till att det är de som ska ha svaren som betalar. Fråga efter en sk kombikakod.

• Sweet life

I mitt landsting kostar det inget extra och jag behöver inte vara listad där jag lämnar blodprovet..

Har även lämnat prover utomläns utan att betala en krona trots att det skulle till mitt hemlän...

Svar på tråden Får man ta blodprov på annan vårdcentral än den man är listad på?