Hur fan kan så många ALDRIG ha pengar!?
Jag förstår inte riktigt. Det verkar som GALET många här på FL hamnar i kris när det gäller pengar.. och det tragiska är att dom flesta har barn. Alltså tänker folk inte alls, planerar, spara?
Nu förstår jag ju också att saker och ting kan komma lite olämpligt, om man har svårt att få barn så är ju inte abort det första man springer och gör men... om man vill bli gravid, borde man inte spara under den tiden?
Och alldeles för många gånger ser jag "men sparpengar går åt" MEN har folk ingen koll?
Eller det vanligaste... "han drog, jag står ensam kvar utan pengar" MEN kan man verkligen som vuxen människa bli så pass kär och korkad att man inte tänker på sig själv när man bli tsm med någon, att man inte tänker längre än näsan räcker?
Jag möttes av en arbetskollega idag som redan hade slut på pengar - det är den 28 för fan!
Jag förstår verkligen inte.. var tar era pengar vägen liksom? Nu vet jag ju att vissa lär bli förbannade innan dom ens kommit till hälften av texten, är ju trots allt FL men jag undrar helt ärligt vad tusan ni gör med era pengar när ni hela tiden hamnar i den sitsen att ni måste söka hjälp från soc...
Behövs inte många hjärnceller för att förstå att man mättar magen efter vad som finns på bordet.
Säger inte att man bör ha några miljoner kvar men ett par tusen sista veckan innan lön borde väl vara rimligt?