• kantele

Smärtor pà sidan av magen

Hej!
    Nyss gjorde det jätteont pà högersida av magen, nàgra centimeter under revbenet. Det stack till som värsta stickningarna, eller som knivhugg! Dà det hände làg jag bara still, sà det var inga konstiga rörelser som utlöste det. Vad kan det ha varit? Omràdet det gjorde ont pà var ungefär en handflatas storlek..
    Jag är gravid i vecka 18.  
    Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Smärtor pà sidan av magen
  • Vinterankan

Jag hade samma sak. Startade också en tråd här då och då var det fler som hade haft samma men ingen visste vad det var. Inte heller de som hade varit i kontakt med sjukvården hade fått något svar. Men det var i alla fall ingen som hade haft några men av det. 

• kantele

aha okej. kanske bara nàgon form av växtvärk? Har vilat en stund nu men dà jag tar djupa andetag gör det fortfarande jätteont, ungefär som kramp, eller när man sprungit làngt och fàr kramp i magen.

• Vinterankan

Precis så jag hade också. Kom helt plötsligt när jag låg i sängen och kollade på tv. När jag vände mig om så kändes det som att det krampade i magen och jag skrek rätt ut. Och blev såklart skitorolig. Höll på fram och tillbaka under kvällen men kom aldrig tillbaka sedan. 

• kantele

men nu idag hände det igen! sà nu gàr jag lika försiktigt som en gammal tant pà hal is sà det inte ska sticka till igen :/

• CN83

Tydligen så är det vanligt att man får kramp liknande håll i sidan under graviditeten ant för att saker o ting börjar ta plats. Min syster varnade mig för det att det är väldigt lätt att få ju längre graviditeten fortskrider. Kan det vara det??

• Vinterankan

Om det återkommer så kanske du ska kontakta Mvc och prata. Bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.

• kantele

jag tror ju inte att det är nàt farligt, har nog känns kotten röra sig och sà och jag màr annars bra. om det fortsätter sà ringer jag! annars pà màndag har vi inskrivning pà sjukhuset sà om inte annat kan jag ju fràga dà! tack för er hjälp, dà man är gravid första gàngen sà är det sà mycket nytt som man inte kânns innan!

• Dolphingirl

Låter som att det är ligamenten i magen. De har jag väldigt ont av just nu. De töjer sig efterhand som magen växer. När livmodern blir större och inte kan flytta sig så mycket ska de göra mindre int enligt min BM.

Gabriel 080804 + BF April 2013
Svar på tråden Smärtor pà sidan av magen