• Anonym (hjälp)

Hjälp mig!

Mitt barns pappa vägrar sköta hämtning och lämning, han tycker att jag kan bara ta ledigt från skolan och hämta, för enligt honom får man skippa skola för csn för att sköta sånt.
    Vi var på samarbetssamtal men de kan inte tvinga honom att inse att det går inte att jag hämtar barnet så att vi inte är hemma till 21, barnet ska upp tidigt till dagis.
    Hjälp mig NU! Vad ska jag göra???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-29 16:16
    Vi är separerade och bor i olika kommuner, är när barnet varit på umgänget han kräver jag ska hämta barnet trots att det kommer hem kl 21 på kvällen

• Svar på tråden Hjälp mig!
  • Anonym (va)

Fattar inte riktigt...

Vill han att du hämtar och lämnar barnen på hans veckor?
    Isf är det väl bara att strunta i det? Han kan ju inte åka till jobbet utan att lämna barnen och dagis är väl inte öppet hur länge som helst?

• Anonym (hjälp)
    Anonym (va) skrev 2012-11-29 16:13:01 följande:
    Fattar inte riktigt...

Vill han att du hämtar och lämnar barnen på hans veckor?
    Isf är det väl bara att strunta i det? Han kan ju inte åka till jobbet utan att lämna barnen och dagis är väl inte öppet hur länge som helst?
    Nej jag ska hämta hem barnet
  • Anonym (va)

Jaha, ok!

Om han skulle lämna barnet, när skulle det då vara hemma? Och hur ofta har han umgänge?
    Finns det någon annan som skulle hjälpa till att hämta, t ex mormor eller morfar?

• Dulishious

Vad händer om du bara vägrar?
    Skiter han i ett komma med barnet då eller känner han sig tvingad och dyker upp?

• Anonym (hjälp)
    Dulishious skrev 2012-11-29 16:59:33 följande:
    Vad händer om du bara vägrar?
    Skiter han i ett komma med barnet då eller känner han sig tvingad och dyker upp?
    Barnet kommer inte hem då.

Han vägrar allt annat än att han ska bara hämta, jag ska hämta och jag kan inte
  • Dulishious
    Anonym (hjälp) skrev 2012-11-29 19:29:18 följande:
    Barnet kommer inte hem då.

Han vägrar allt annat än att han ska bara hämta, jag ska hämta och jag kan inte
    Men då måste du ju prata med nån myndighet!
  • Anonym (hjälp)
    Dulishious skrev 2012-11-29 20:02:42 följande:
    Men då måste du ju prata med nån myndighet!
    Vem??? Samarbetssamtalet sa bara att de kan inte tvinga honom och de kan inte göra något
  • Anonym

Har ni inget avtal på det umgänge som barnen har med sin pappa?, där borde det lämpligen stå vem som står för hämtning och lämning(brukar vara umgängesföräldern).

Har ni inget avtal så måste du be familjerätten eller annan myndighet om hjälp. Börjar det bli stridigt nu och han är motsträvig så se till att ordna det fort, ifall det blir värre och andra saker att strida om. Stå på dig ordentligt på samtalen! - barnet ska inte behöva komma hem klockan 21 efter umgänget!.

I vårt avtal står det att all hämtning och lämning skall ske hos mig. Hämta på skolan och lämna i hemmet efter umgänget. Fast jag kan väl tillägga att jag gick den hårda vägen och tog strid i Tingsrätt.

• Anonym (hjälp)
    Anonym skrev 2012-11-29 20:22:50 följande:

Har ni inget avtal på det umgänge som barnen har med sin pappa?, där borde det lämpligen stå vem som står för hämtning och lämning(brukar vara umgängesföräldern).

Har ni inget avtal så måste du be familjerätten eller annan myndighet om hjälp. Börjar det bli stridigt nu och han är motsträvig så se till att ordna det fort, ifall det blir värre och andra saker att strida om. Stå på dig ordentligt på samtalen! - barnet ska inte behöva komma hem klockan 21 efter umgänget!.

I vårt avtal står det att all hämtning och lämning skall ske hos mig. Hämta på skolan och lämna i hemmet efter umgänget. Fast jag kan väl tillägga att jag gick den hårda vägen och tog strid i Tingsrätt.

Vi har ett avtal som vi skulle ändra idag, men jag skrev inte på något, så antar jag kan gå enligt det gamla?
    Där står det att jag hämtar hem en annan dag, men det går att komma hem kring 18, mer acceptabelt!
    Jag funderar ta via tinget men är rädd att jag ska förlora då det var jag som flyttade, trots att jag har massvis med folk som kan intyga att barnet mår bättre och jag mår också bättre.
Svar på tråden Hjälp mig!