• Anonym (..?)

Får inte längre ha vagnen i porten, finns ingen annan stans att ställa den.

Fick idag lapp i brevlådan från vår hyresvärd om att vi inte längre får ha vagnen i trapphuset. Innan har vi ställt vagnen under trappen, så den har alltså inte stått i vägen. Vi har ingen annan stans att ställa vagnen, det finns inget vagnförråd, i lägenheten får den inte plats utan att stå i vägen och vårt källarförråd ligger i andra änden av huset.

Ibland somnar vår dotter i vagnen och då har det varit smidigt att bara ställa vagnen i porten (under trappan) och bära upp henne. Nu måste jag antingen dra upp vagnen med dottern i (vilket INTE är rekommenderat) eller ställa den i källaren och därmed bära henne därifrån i kylan och riskera att hon vaknar.

Ska inte hyresvärden se till så att det finns ett alternativ, då det inte finns någon annan smidig lösning?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-29 19:13
    Jag har läst igenom alla tips och tackar för dom! Jag ska prata med hyresvärden imorgon och se om dom planerat nån annan lösning. Annars får vi snällt lyda.

• Svar på tråden Får inte längre ha vagnen i porten, finns ingen annan stans att ställa den.
  • Anonym

Hur menar du dra upp? Varför är det inte rekommenderat?

• Anonym (..?)
    Anonym skrev 2012-11-29 17:45:14 följande:
    Hur menar du dra upp? Varför är det inte rekommenderat?
    Dra upp den för trappen. Vagnarna är inte gjorda för det när barnen ligger i.
  • Ginnie

Kan du inte bära upp henne och gå ner och hämta vagnen efteråt?

• Anonym

Går det kanske att ta väck den delen som hon ligger i från chasit? för iså fall kan du ju ta upp den först med barnet i å sen gå ner å hämta chasit  å ha det ihopfällt i lägenheten

• Anonym (..?)
    Ginnie skrev 2012-11-29 17:48:38 följande:
    Kan du inte bära upp henne och gå ner och hämta vagnen efteråt?
    Som sagt, den står i vägen här hemma. Börjar det brinna står den ju i vägen för oss. I trappan står den inte i vägen och förhindrar inte framkomligheten på något sätt.
  • Kärlek84

Det är av säkerhetsskäl man ej får ha vagnar i trappuppgångar.

Ni får nog ha den i lägenheten om ni inte vill ställa den i källarförrådet. Jag tror inte hyresvärden har nån skyldighet att fixa utrymme för barnvagn för att ni tycker den står i vägen hemma.

Om det dessutom finns förråd att ställa den i har dom ju sett till att det finns plats. Sen att det är en bit bort från er lägenhet är tyvärr tråkigt men alla kan ju inte ha närmast.

• isabell99

Vilken våning bor ni på? Skulle du kunna bära henne? Alltså utan vagnen..

• Anonym (..?)
    Anonym skrev 2012-11-29 17:48:54 följande:
    Går det kanske att ta väck den delen som hon ligger i från chasit? för iså fall kan du ju ta upp den först med barnet i å sen gå ner å hämta chasit  å ha det ihopfällt i lägenheten
    Nej, den går inte att plocka bort Dessutom ska vi ha barn i maj och kommer nog då ha syskonvagn och då finns det inte på världskartan att ta upp vagnen! Åh, det här gör mig så irriterad..
  • Anonym (bra beslut)
    Anonym (..?) skrev 2012-11-29 17:49:47 följande:
    Som sagt, den står i vägen här hemma. Börjar det brinna står den ju i vägen för oss. I trappan står den inte i vägen och förhindrar inte framkomligheten på något sätt.
    Och börjar det brinna i trappuppgången så står den " i vägen" för alla som bor där...
  • Softyy

Ställa vagnen i trapphuset, bära upp dottern och sedan gå ner igen och hämta vagnen?
    Att vagnen kommer stå iväg för er förstår jag med det är ert problem, vagnar ska inte stå i trapphusen oavsett hur smidigt det än blir för vagnägaren. Fast visst, under trappan borde den inte ha varit iväg men det kanske är fler som vill ha i trappuppgången också när dom ser att eran står där.

Svar på tråden Får inte längre ha vagnen i porten, finns ingen annan stans att ställa den.