Anonym (trött) skrev 2012-11-30 15:48:50 följande:
ja vi hade en jobbig separation och i mina ögon så ser det ut som att varje gång det börjar gå bra för mig och jag mår bra och är lycklig så sätter han igång med något.för en tid sedan så skickade han mms med bild från vårt bröllop och berättade att han satt och kollade på bilderna och filmen från bröllopet ,jag misstänker att han inte mår så bra....han äter trots allt antidepressiva tabletter och har gjort det i något år.
Men saken är den att vi har varit separerade i 4år nu i december ,jag har en ny relation sedan 2år tillbaka och han själv har haft 4 eller 5 olika förhållanden varav 2 sambos efter vår separation....
Just nu är han singel ,har varit det i ca 3månader (hans personliga rekord tror jag) och jag vet inte om han på något sätt försöker straffa mig för att han själv mår dåligt eftersom jag gått vidare och är lycklig eller nåt.
Men såklart!. Han kan inte lägga förhållandet med dig bakom sig, och även om han hittar nya flickvänner eller sambosar så är det relationen med dig som han saknar. Du har lämnat ett tomrum efter dig och han orkar inte fylla det hur länge han än försöker. Skulle inte bli ett dugg förvånad om hans relationer efter dig, delvis eller helt, tagit slut pga av den andra parten märker att hans hjärta är på annat håll.
4 år för dig är lång tid. Du gick vidare och är lycklig idag. Och hur han än försöker lyckas han inte hitta den känslan igen. Men du och barnen ska INTE straffas för det. Han måste ju själv försöka ta sig igenom sin depression och hitta en vardag där han fungerar. I värsta fall kommer du få sådana här fula saker riktade mot dig så fort han är ensam(hänger det ihop med historiken, kolla lite om han var singel när han anmälde första gången)
Hur är han mot din sambo?. Är han snäll mot dig, även om det bara är perioder?.
Ps. Ovan är bara teorier. Men det påminner väldigt om min egen historia. Han gjorde slut, jag flyttade ur hemmet till nytt boende , vi kunde prata och hade bra kommunikation om barnen. Tills jag hittade ny man. Du brakade helvetet loss.