Inlägg från: Lumo |Visa alla inlägg
  • Lumo

4 månaders strular med amningen. hjälp?

Det där är jättevanligt. De blir medvetna om omvärlden vid den åldern o tycker det är roligare att tramsa. Min dotter var jättekänslig och från 3,5 mån var det lag att lugga i bäcksvart TYST rum o liggamma. Sitta gick inte. Därför var det väldigt svårt att åka bort o amma då inte alla har bäcksvarta rum. Men var hon riktigt desperat kunde hon i alla fall äta lite då. Hon är nu 8 mån o fortfarande tjorvig. Mörkt rum är det som gäller. Men numer jan hon äta en skvätt även sittandes i tex soffan. Men bara en skvätt då, sedan måste hon leka.

Så amma på du i mörkret. Låt det ta sin tid. Hon vänjer sig på nån vecka o låter bli att åla så mycket. Lägg en kudde bakom henne så hon inte kan vända sig o gör rummet tråkigt.

• Lumo

Just det, så gör jag med. Jag nynnar oftast imse vimse 100 ggr när hon är orolig vid bröstet. Eftersom jag alltid väljer samma visa blir hon nästan programmerad att lugna ner sig när den börjar. Imse vimse funkat även i bilen ofta när hon är skrikig.

• Lumo

Flaska/pipmugg med ersättning eller bara vatten funkar oftast för att förlänga en tripp ute. Min dotter släcker bara törsten då, typ tar nån enstaka klunk. Men det räcker ändå från att kaos o katastrofläge ska bryta ut. Vi kanske kan vara borta 1 h längre då. :)

Svar på tråden 4 månaders strular med amningen. hjälp?