hjärtklappning
Någon mer här inne som fårr hjärtklappning/ känns som hjärtat slår extra hårt o ojämt någon gång då o då?!
Har ni kollat upp det?
Någon mer här inne som fårr hjärtklappning/ känns som hjärtat slår extra hårt o ojämt någon gång då o då?!
Har ni kollat upp det?
Yes det har jag haft nån gång men min läkare hade redan informerat mig om att det är vanligt i graviditeter då man har mer blod i omlopp och då kan hjärtat ibland behöva jobba lite extra.
Jag har haft det ungefär en gång i veckan de senaste veckorna, är i vecka 24, har oxå fått höra att det är väldigt vanligt men däremot inte mindre obehagligt för det :)
Här med! Kom då och då ffa efter jag reste mig upp efter haft huvudet nedåt. Gick att bryta genom att hålla andan ett djupt andetag och ev krysta. "Valsalvamanöver" typ. Funkar inte det så lägg dig på golvet med fötterna upp mot väggen och ev krysta.
Jag har också råkat ut för det lite då och då sedan vecka 8-10 nångång. Har precis som andra här läst på flera håll att det är vanligt och ofarligt. Känns himla skumt bara. T ex om jag ligger och vilar kan det plötsligt kännas som när man blir skrämd och får hjärtat i halsgropen.
för mig känns det som hjärtat slår ett extra slag eller hoppar över ett slag. har så iaf minst en gång om dagen.. :/
Händer mig någon gång om året och kan ske både på gympass, i sängen eller i soffan att hjärtat rusar. Och det både som gravid och inte. Men inte en gång om dagen... Är det inte bara så att du känner efter lite extra i kroppen nu när du är gravid? :) Jag brukar ta djupa andetag och tala om för min man att han ska hålla extra koll på mig, läskigt är det...
Som jämförelse/eller ja, information kan jag berätta att min sons hjärta stannade när jag var inne och vattnet gått, men de sa att det kan det göra ibland under flera sekunder, det är normalt i magen.
fick det första gången jag var gravid och har det än idag 2 år efter förlossningen. man har kollat ekg och tagit prover men det visar inget. min läkare tror att det kan ha med oro eller liknande att göra. men det är fruktansvärt obehagligt, jag har fått beta blockerande för att slippa känna av det.
jag är ju livrädd för detta och jag vet att jag får dessa "dubbelslag" oftare vid oro så jag försöker verkligen släppa det.. Jag har gjort ett viloEKG för ca 1½år sedan och då såg de inget som de reagerade på så jag antar att detta inte är något att oroa sig för. Men obehagligt!