• Anonym

    Dejta en man som är 20år äldre?

    Jag har sedan i somras haft en 20år äldre man hänganden efter mig.. En väldigt fräsch och snygg 45åring!

    Vi har hamnat i säng vid två tillfällen. Men nu vill han "dejta" mig.
    Jag ska erkänna att tanken lockar och det blir något förbjudet.
    Jag hade gärna tagit det till en annan nivå.
    MEN!! Han har en dotter som är ett år yngre än mig! Det skulle kännas väldigt märkligt att få henne som "bonusdotter". Och hur konstigt skulle det inte kännas för henne?

    Jag vet inte vad jag ska göra. Köra på eller dra mig tillbaka?
    Hjälp! Någon som är/ har varit i en liknande situation?       

  • Svar på tråden Dejta en man som är 20år äldre?
  • Anonym

    Skit i vad andra tycker...Har ni kul tillsammans? Får han dig att skratta? Känns det bra så kör på! :D

  • Anonym

    Hur länge har du planerat att vara med honom då?


    För han kommer ju inte vara lika "fräsch" om 5 år....Vill du verkligen åldras med honom för att sedan vara hans PA för resten av hans liv för att du får skuldkänslor av att lämna honom i det tillståndet? Tänk igenom detta noga.

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-01 09:42:20 följande:

    Hur länge har du planerat att vara med honom då?


    För han kommer ju inte vara lika "fräsch" om 5 år....Vill du verkligen åldras med honom för att sedan vara hans PA för resten av hans liv för att du får skuldkänslor av att lämna honom i det tillståndet? Tänk igenom detta noga.


    Själv brukar jag leva i nuet. Tänk om man hela tiden skulle tänka 5-10-15 år fram i tiden, då skulle vi ju inte våga göra någonting...
    Go for it, säger jag!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-01 09:43:41 följande:
    Själv brukar jag leva i nuet. Tänk om man hela tiden skulle tänka 5-10-15 år fram i tiden, då skulle vi ju inte våga göra någonting...
    Go for it, säger jag!

    Ja, men man måste ju tänka lite på framtiden också...detta är ju en klassisk kvinnofälla, därför bör man tänka igenom det innan känslorna tar över.


    Om man bara vill ha något tillfälligt är det ju en annan sak.

  • Anonym

    Norges statssekreterare var ju tvungen att avgå för att det kom fram till att han haft ett förhållande med en 20år yngre kvinna för 6år sedan...

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-01 09:42:11 följande:
    Skit i vad andra tycker...Har ni kul tillsammans? Får han dig att skratta? Känns det bra så kör på! :D
    Vi känner inte varandra än, efter som jag har hållt mig lite på avstånd då med respekt till dottern. Men jag vill lära känna honom. Jag har dock svårt att se vad han ser i en 25åring. :p
    Anonym skrev 2012-12-01 09:42:20 följande:

    Hur länge har du planerat att vara med honom då?


    För han kommer ju inte vara lika "fräsch" om 5 år....Vill du verkligen åldras med honom för att sedan vara hans PA för resten av hans liv för att du får skuldkänslor av att lämna honom i det tillståndet? Tänk igenom detta noga.



    Alla åldras vi ju! Det är inte det jag känner är problemet här. Men jag skulle absolut kunna åldras med någon som är 20år äldre. Att jag skulle bli hans PA? Det finns väl dom som är betydligt yngre som man måste ta hand om mer. Mitt ex är 30år och jag har fått agera mamma åt honom i flera år!
    Kärleken är blind! ;) 
     
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-01 09:58:52 följande:
    Vi känner inte varandra än, efter som jag har hållt mig lite på avstånd då med respekt till dottern. Men jag vill lära känna honom. Jag har dock svårt att se vad han ser i en 25åring. :p


    Alla åldras vi ju! Det är inte det jag känner är problemet här. Men jag skulle absolut kunna åldras med någon som är 20år äldre. Att jag skulle bli hans PA? Det finns väl dom som är betydligt yngre som man måste ta hand om mer. Mitt ex är 30år och jag har fått agera mamma åt honom i flera år!
    Kärleken är blind! ;) 
     
    Skulle du verkligen vilja spendera pensionen helt ensam? Skulle du verkligen vilja komma hem till en pensionär när du är 40?
    Är han okej med att sitta i 20år och vänta på att du ska gå i pension? HAN får också spendera sin pension ensam. Är han okej med det? Att ni båda får uppleva verkliga livet ensamma?? 
  • Anonym (Nöjd!)
    Anonym skrev 2012-12-01 09:42:20 följande:

    Hur länge har du planerat att vara med honom då?


    För han kommer ju inte vara lika "fräsch" om 5 år....Vill du verkligen åldras med honom för att sedan vara hans PA för resten av hans liv för att du får skuldkänslor av att lämna honom i det tillståndet? Tänk igenom detta noga.



    Så du tror att en person förfaller så på fem år. Han är 45 år, inte 85! Jag är tillsammans med en het 50 åring och jag kan säga att han är den överlägset snyggaste och mest attraktiva man jag varit tillsammans med, han slår alla andra unga killar med hästlängder. Varför? För att han är snyggast helt enkelt, han är mogen, han vet hur man behandlar och uppvaktar en kvinna, han är bra i sängen och mer uthållig en de yngre killarna som knappt fått upp den. Mitt sexliv har aldrig varit så här bra.

    Att dissa någon för åldern är ju bara barnsligt. Jag tror att min "gubbe" kommer att vara lika fräsch i mina ögon ännu efter 30 år för han är en som tar hand om sin kropp och kommer inte att sluta med det, klär sig stiligt och ungdomligt osv....Jag är stolt att just jag fått ett sånt kap.

    Så TS, såklart du ska ge det en chans om det känn srätt. Hans dotter behöver du inte fundera på så mycket. Ni är båda vuxna och någon mammaroll kommer du ju inte ha. Se henne som vilken bekant som helst. Lycka till!     
  • Nyfiken gul

    Jag är gift med en 50-årig brandman...  Själv är jag 35...  Vi har varit gifta i snart tio år.

    Jag tror många ser sin egen något slitna pappa när man pratar om åldersskillnad och det där förstår jag verkligen inte.

    Varför skulle jag dejta nån sån?  Jag vill väl ha någon som JAG attraheras av och som JAG känner att jag kan älska och vill ha en framtid med. Eller hur?

    Alla förfaller vi nån gång i livet, om vi tycker vi har överviktiga och ofräscha föräldrar som är jämngamla kan man väl gissa sig till att även vi en gång i tiden kommer se ut så - och vill man inte det så håller man sig fräsch eller hur?

    Så svår logik är det inte.

    Börja tänk lite.... 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (kör på)

    Är du attraherad, dejta honom. Och den som skrev att han inte är så fräsch om ngr år, min älskare är 60 (jag är 38) och han är grymt snygg och vältränad. Andras åsikter kan ni strunta i, hans dotter är vuxen och det går nog ingen nöd på henne.

  • Selma1966

    Dejta? Förbjudet? Vad är förbjudet med det? Jag dejtande flera män i den åldern när jag var yngre. Inte för att åldersskillnaden kittlade utan för att de var attraktiva män i sin bästa ålder. Hade väldigt svårt för pinsamt tafatta killar i min egen ålder. Gillar du honom och attraheras av honom så är det bara att köra. Dottern förväntar sig ingen ny mamma, och fattar nog att pappa har sex när han kan, så slappna av (om han är singel).

  • Anonym

    Min sambo är 19 år äldre än mig. Jag är 23 och han 42. Vi träffades för 3 år sedan och om några månader ska vi ha vårt första gemensamma barn ihop. Hans barn är 7 och 10. Allt funkar bra, hittills iaf. Vi har inte märkt av åldersskillnaden någonsin.

  • Anonym (AmandaP)

    Jag gillar en kille som är bra mycket äldre, 20 år faktiskt.
    Han är snäll och känns trygg, rolig.
    Skulle gärna träffa honom, men han verkar blyg så tror inte han vågar ta steget.
    Jag tror jag skulle våga, men frågan är hur? Föreslå en fika eller nåt?
    Nån annan tjej som tagit första steget med en äldre kille?

  • Anonym (man)

    Vetefan om "att göra något förbjudet" för att det är eggande är något att bygga upp ett seriöst förhållande på. Efter några veckors knullande kommer "det förbjudna" bli vardag och inte lika förbjudet längre.

    Om du tänker lite längre än än sänghalmen...

    1 Han har redan barn, kommer han vilja skaffa fler?
    2 kommer du vilja skaffa barn med någon som är lika gammal som din pappa?
    3 När du är i hans ålder kommer han vara i pensionsålder
    4 Kommer ni ha några gemensamma intressen som ni kan göra tillsammans eller kommer ni leva parallella liv?
    5 Skit i omgivningen säger vissa, visst men kommer du palla med det? Kommer du kunna presentera honom för vänner och familj? Kommer du orka med att han misstas för din pappa?

  • Anonym (Mika)

    Eftersom det inte verkar handla om kärlek utan bara något "kul och förbjudet" och han har en dotter som är yngre än dig säger jag bara NEJ! Det kommer bara leda till att folk blir sårade.
    Annars är jag inte emot förhållanden med åldersskillnad. Jag träffade själv min 22 år äldre man när jag var 17.

Svar på tråden Dejta en man som är 20år äldre?