• Uffesson

Kan man äta "Aco Gravid" hela graviditeten?

Hej hörrni!

Jag har hittills ätit 2 tabletter "Aco Gravid" varje dag sedan jag fick reda på att jag var gravid i slutet av September. Är nu i vecka 14. Min BM sade att jag bara skulle äta upp burken som jag hade kvar, men nu läste jag att både folsyran och järnet kan vara bra att ha under resten av graviditeten.

Är det någon av er som ätit "Aco Gravid" under hela graviditeten, eller har ni som ätit det bytt till endast folsyra (alt. folsyra och järn för sig) när ni gått över vecka 12?

Burkens innehåll går att läsa på denna länk för er som är intresserade:

www.aconordic.se/products/5569/22775/22154/19227/aco-vitamin-_-mineral-gravid.aspx

• Svar på tråden Kan man äta "Aco Gravid" hela graviditeten?
  • Findusia

Ja du kan äta der hela graviditeten. Det gjorde jag i förra graviditeten och ska göra denna gången oxå. Jag tror det var delvis tack vare dem jag slapp järntabletter under förra graviditeten trots ett uruselt ferritinvärde (11).

Jobbar dessutom som apotekschef så jag är väl förtrogen med produkten :)

• Lillis80

Jag åt det hela förra graviditeten och ska göra det även denna. Jag äter även Omega 3 kapslar. Folsyra är ju viktigt de första 12 veckorna, men gynnar fostret hela graviditeten. Eventuellt att jag går över till att enbart äta folsyra när vitamintabletterna är slut då jag inte har brist på något, men det gör man vad som passar en själv bäst :)

• hippiegirl

Jag åt dom hela grav och under de första 6 månader. Vet inte helt säkert såklart, men jag tror att det var pga att jag slutade äta dom som min mjölk försvann... 

tror det är jättebra för mamma och barn att fortsätta äta folsyra och extra vitaminer under hela grav! 

Breathe in the wisdom of life
  • elin92

Är i v30 och äter dem :) funkar bra! Har inte haft nå dåligt bh som jag hade första graviditeten :)

• Auri79

Min barnmorska tipsar om ACO Gravid eller Mitt Val Kvinna.

Jag är osäker på vilket jag ska välja? De har ju rätt olika sammansättningar med t ex olika mängd vitamin A? Kan man få för mycket vitamin A? Ska man verkligen ta ett tillskott som ger 100% av dagsbehovet, som ACO Gravid ger?

Svar på tråden Kan man äta "Aco Gravid" hela graviditeten?