Inlägg från: Anonym (Todeto) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Todeto)

Min 16-åring har förlovat sig! Hur kan jag ställa mig till det och vad ska jag säga till henne?

Att förlova sig är ingen big deal längre. Förr var det ett löfte om äktenskap. vilket det inte längre är. I dag är det mer en symbol för att man är tillsammans inget mer. Det finns värre saker dom kan göra! 

• Anonym (Todeto)

Jag o min ex man blev tillsammans 3 månader innan han fyllde 18 o två månader innan jag fyllde 18. Vi förlovade oss när vi var 20. Flyttade ihop när vi var 22 köpte hus när vi var 24. Det året vi skulle fylla 30 fick vi vårt första barn. Det året vi fyllde 33 fick vi vårt andra barn o gifte oss. När vi skulle fylla 35 så skiljde vi oss. Jag insåg då att han är en narcissist. När jag var 38 så träffade jag min nuvarande o vi förlovade oss efter en månad. Men vi hade pratat i ett år. Träffats flera gånger. Men vi sa ingenting o barnen fick först träffa honom efter att vi hade varit tillsammans i ett halvår.  Nu har vi i år flyttat ihop o vi har varit tillsammans i 4 år. Men vi pratade med barnen om att vi skulle flytta ihop så dom visste om det innan. Dom älskar min sambo som en pappa så det var inga problem. Vi tycker om hans barn trots att dom är vuxna fungerar det bra. Jag är 42 o han är 48

Svar på tråden Min 16-åring har förlovat sig! Hur kan jag ställa mig till det och vad ska jag säga till henne?