• elonpelon

"Klämma" mellan overall och vante ?

Var hittar man sådana "klämmor", så inte barnet tappar sina vantar, utan de hänger kvar ?? Blir tokig, har varit på H & M, ICA Maxi, Åhlen´s utan att hitta några. Någon som kan tipsa...snälla ?

• Svar på tråden "Klämma" mellan overall och vante ?
  • elyse

Polarn och Pyret brukar alltid ha. 

• elyse

Även mindre lite dyrare butiker för barnprylar kan ha. Jag gick på jakt för nåt år sedan (här i Uppsala) för att kunna tipsa föräldrar (jag är förskollärare) så om du bott i Uppsala hade jag kunnat räkna upp 3-4 butiker. Skrattande

• La Lola

Ett annat tips; trä på vantarna innanför overallen.
    Då sitter de oftast kvar.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • elyse
    La Lola skrev 2012-12-01 21:57:57 följande:
    Om man inte "biter" av vanten. 
  • Coyote
    La Lola skrev 2012-12-01 21:57:57 följande:
    Funkar oftast, om man inte har en envis unge som biter av dem. Sonen är två, och trots långa vantar innanför overallen med tight tumgrej över tummen (såna där hål på mudden) så åkte vantarna av på två röda.
  • La Lola
    elyse skrev 2012-12-01 22:00:21 följande:
    Om man inte "biter" av vanten. 
    Coyote skrev 2012-12-01 22:03:07 följande:
    Funkar oftast, om man inte har en envis unge som biter av dem. Sonen är två, och trots långa vantar innanför overallen med tight tumgrej över tummen (såna där hål på mudden) så åkte vantarna av på två röda.

Ja men då trär man bara på de igen.....
  • elonpelon

Tack för tips, kan dessvärre inte sy själv. Ska bli julklapp tänkte jag...jag gogglar och ser vad jag hittar : )
    Nu vet jag ju att det heter vanthållare helt enkelt ;) 

• Coyote
    La Lola skrev 2012-12-01 22:05:06 följande:

Då ska man ju av med overalljäkeln igen! Nejdå, så farligt brukar det inte vara, han säger till när han blir kall och då får vantarna sitta kvar, oavsett om det är innanför eller utanpå overallen.
  • La Lola
    Coyote skrev 2012-12-01 22:10:22 följande:
    Då ska man ju av med overalljäkeln igen! Nejdå, så farligt brukar det inte vara, han säger till när han blir kall och då får vantarna sitta kvar, oavsett om det är innanför eller utanpå overallen.
    Oj, då måste öppningen på ärmen vara väldigt tajt? Brukar funka att dra upp den, på med handsken o sen dra över.
  • Coyote
    La Lola skrev 2012-12-01 22:11:56 följande:
    Oj, då måste öppningen på ärmen vara väldigt tajt? Brukar funka att dra upp den, på med handsken o sen dra över.
    Grabben har overall från Kaxs, den har tighta snölås kring handlederna, i typ spandex, eller något liknande, och det är bökigt som sjutton att försöka få in vanten innanför, om man inte tar av overallen.
  • La Lola
    Coyote skrev 2012-12-01 22:14:46 följande:
    Grabben har overall från Kaxs, den har tighta snölås kring handlederna, i typ spandex, eller något liknande, och det är bökigt som sjutton att försöka få in vanten innanför, om man inte tar av overallen.
    Aha, då förstår jag.
  • elyse
    La Lola skrev 2012-12-01 22:05:06 följande:

Om inte vanten åker av utan att man ser vart den tog vägen. Många overaller idag har dessutom sådana där svarta tighta spandexvantar med hål för tummen (Lindex bl.a.) och då får man knappt på fingervantar under. 
  • Midsommarafton 77

Eller så har man  en overall i samma märke som handskar, för på sonens overall finns det kardborrband på armarna och handskarna som man sätter ihop.... skitsmart:)

Enzo april 2009
Svar på tråden "Klämma" mellan overall och vante ?