Vår pojke blev 4 år i oktober. Då fick han mycket pyssel, spel och leksaker av oss och av vänner, så nu köper vi mest andra saker. Vi har köpt skridskor (hjälmen fick han redan häromdagen, för pulkaåkning på dagis). En ny cykel ska han få (det var tänkt till födelsedagen, men blir nu i stället), och efter att ha läst här kom jag på att den nya pulkan vi tänkte köpa kan även den bli en julklapp. Han tycker mycket om rollspel och att klä ut sig och efter att ha följt länkförslaget ovan föll jag för den gröna drakdräkten, så en sådan blir det nog också.
Jag var inne på att han skulle få en barndator (tycker att det är för tidigt för läsplatta/iPad), men har ångrat mig.
Och så blir det två paket med Duplo (Nalle Puh-tema), han har precis börjat litet med Lego. Men Duplon köpte jag för ett tag sedan och han får den nu. Han får också möbler och sängkläder till en liten minidocka han har. En bok med klistermärken (insekter) , en presentask med fem ringar, och, troligen, några pussel får han också.
Vi är, i princip, de enda han får julklappar av, så det blir, ungefär, totalt det jag har nämnt.