• CMH

Vad får era 5-åriga pojkar i julklapp?

Ja som frågan lyder :) Kan inte komma på nåt bra att ge min pojke i julklapp (han fyller 5 i januari.) Plus att alla i släkten frågar och jag vete sjutton, leksaker har han massor av, vill att han ska få lite vettiga grejer.. Nån som har nån bra idé? Har köpt två böcker, ryggsäck, en mantel och en pyjamas.

Egon 080109
  • Svar på tråden Vad får era 5-åriga pojkar i julklapp?
  • MissCissii

Han får, Leksakstrummor, Leksaks Elgitarr, mp3spelare, kläder, godis, och så blir det nog ett nitendo ds med i från oss föräldrar, sen så ger ju släkten med paket.

• alexs mamma

Jag har en  son på snart 8 och en på 4. Mina söner har aldrig varit intresserad av leksaker. Hos oss ger vi pyssel som tex en bok med hur man viker olika pappersflygplan, pysselböcker med klistermärken som man färglägger skriver ritar osv.

Det som är mest populärt är biocheckar, besök på buslandet, årskort till äventyrsbadet, besök på Liseberg osv...

• Eisa

LEGO och superhjältegrejer (låter som typiskt för denna ålder när jag läser tråden).

Sen får han väl lite kläder av den äldre generationen i släkten.

Han gillar siffror mycket också så jag kanske köper nåt spel/bok där man får träna/leka med siffror.   

• Primrose

Vår pojke blev 4 år i oktober. Då fick han mycket pyssel, spel och leksaker av oss och av vänner, så nu köper vi mest andra saker. Vi har köpt skridskor (hjälmen fick han redan häromdagen, för pulkaåkning på dagis). En ny cykel ska han få (det var tänkt till födelsedagen, men blir nu i stället), och efter att ha läst här kom jag på att den nya pulkan vi tänkte köpa kan även den bli en julklapp. Han tycker mycket om rollspel och att klä ut sig och efter att ha följt länkförslaget ovan föll jag för den gröna drakdräkten, så en sådan blir det nog också. Jag var inne på att han skulle få en barndator (tycker att det är för tidigt för läsplatta/iPad), men har ångrat mig.
    Och så blir det två paket med Duplo (Nalle Puh-tema), han har precis börjat litet med Lego. Men Duplon köpte jag för ett tag sedan och han får den nu. Han får också möbler och sängkläder till en liten minidocka han har. En bok med klistermärken (insekter) , en presentask med fem ringar, och, troligen, några pussel får han också.
    Vi är, i princip, de enda han får julklappar av, så det blir, ungefär, totalt det jag har nämnt.

• Emma 02

Av oss får sonen ett piratskepp.

Av släkten vet jag att han b.la kommer få ett nintendo, böcker, kläder och pengar.  

• FruOMor

Vi har ingen aning om vad vi ska köpa till min mans son.. Han har allt man kan tänka sig, tv dvd Xbox Wii miljoner filmer alla tänkbara leksaker psp musikinstrument cykel snögrejer otroligt många olika sängkläder, dator (riktig) ja ni hör så vad fan köper man till en 5 åring som har allt?

• tvåbarnsmor89

Till vår 5 1/2årinf har vi köpt ett 3DS-xl med 3spel till sen får han en sacosäck. Av släkt får han nya bacugam "monster jame" och några nya star-Wars lego byggnader.
    Sen får han lite kläder. Leksaker har han i massor och leker egentligen bara med lego/bacugam/blaybleyen och rita, sen såklart är tv-spel skoj...

• Primrose

FruOMor: ni kanske kunde fråga honom vad han önskar sig.
    Annars är ju upplevelser och tid tillsammans me

• FruOMor

Primerose: han säger att han önskar sig sånt som han redan har och dessutom aldrig använder.. När man ber han sägs nått annat så rycker han bara på axlarna och säger jag vet inte.. Lite svårt då..

• Primrose

FruOMor: Ja, det låter trist. Men upplevelser och tid med familjen kanske vore något. En heldag med sin pappa på några roliga aktiviteter t ex.

• FabulousMom

Min son fyller också 5 i januari och han kommer att få en surfplatta, en cykel, en studsmatta, filmer efter eget önskemål, datorspel (Kalle Kunskap, lärande), lite leksaker som Lego och nåt flygplan, tänkte även se om jag hittar något med bokstäver (typ alfabetstavla) eftersom han är intresserad av det. Så det blir nytta och nöje. Detta är både julklappar och födelsedagspresenter alltså.

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • NLAL

Har en bror på 5½ år, av mig och min sambo får han:

- Kickborad fast med medar.
    - Playstation + spel
    - Lego - ninjago, 3 olika
    - Lego, maskiner
    - Lego, ninjago-tillbehör
    - Filmer x3
    - Kläder
    - Målarbok, cars
    - Fleecefilt, cars          

• Faile

Vår 5-åring kommer få Lego city ( tjatat om ett år ), ett ishockeyspel ( köpt begagnat ), och lite annat småplock som skylandersgubbar, pysselgrejer osv.

Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden Vad får era 5-åriga pojkar i julklapp?