• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Marie89

Nu när jag var på toa så var det blod i trosorna. Känns jättejobbigt. Men var ju bara två veckor sen ultraljudet..

• Diche79

GRATTIS JENNIE!! Hur mår ni allihopa i familjen?
    Vad jag har väntat på att du ska höra av dig! Hur gick förlossningen?
    Jag har 9,5v kvar nu.

Min rädsla är att han ska bli stor, annars ser jag framemot förlossningen!

Vi var på profylaxkurs igår, heldag. Min sambo har ju varit väldigt orolig för förlossningen,
    varit rädd för att han inte ska kunna bidra med nåt alls.
    Men vi blev nöjda med dagen, dels så fick vi lite tips om andningen men även om vad
    han kan göra under värkarbetet för att lindra för mig osv.

Marie - vilken vecka är du i?              

• jensan1
    Marie89 skrev 2013-08-25 15:20:03 följande:
    Nu när jag var på toa så var det blod i trosorna. Känns jättejobbigt. Men var ju bara två veckor sen ultraljudet..
    Men nej! Hur långt har du kommit? Hur var det på ultraljudet, det känns som om jag har missat det.
  • Diche79

Marie - tycker nog att du ska ta och ringa till BM/gyn iaf.
    Be de kolla upp så allt ser bra ut!
    Är säkert inget att oroa sig för, men för säkerhetsskull.

• Marie89

Ringde mvc, hon trodde det berodde på att vi har haft sex så det kommer ifrån livmodertappen. Hon tyckte inte de lät som de var någon fara. Jag ska höra av mig om det kommer mer. Och undvika tunga lyft och vila. Man blir ju orolig men tror inte de är någon fara. Magen har vuxit massa denna veckan, måste ju vara ett gott tecken.

• Diche79

Hade ni haft sex innan blödningen, eller typ dagen innan?

Så fick jag i v 7+9. Då hade vi sex och dagen efter så började jag blöda..
    När jag var inne på kontroll v 9 så sa den läkaren att blödningen kan komma från "om man tagit i när man varit på toa" eller haft sex. Och då kom jag på att vi faktiskt hade haft sex vid bägge blödningarna. Så vi hoppade över sex fram till v 12/13, och gissa om vi bägge var supernervösa när vi väl skulle börja ha det igen...  Men det fick bra, och inget blod alls sen dess!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/