• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79
    Bubbas skrev 2014-01-28 12:16:30 följande:
    Hej på er! Jo det går bra, charlie blev 3 veckor i lördags och växer så det knakar! Han gillar att äta ;) Dock fick han en jobbig start i livet. Han fick gulsot efter förlossningen så då blev vi inlagda så han fick sola i två dygn. Med det följde provtagningar på sjukhuset varannan dag för att se så att värdena inte stiger igen, så vi har mest åkt in och ut på sjukan, han har blivit nålstucken en miljard gånger och vi har knappt hunnit vara hemma. Men nu ska vi vara på banan med det igen så då tog han och blev jätteförkyld förra veckan så in på sjukan igen! Men allt lät bra förutom att näsan är full med snor. Fyy vad det gör ont i mammahjärtat när han är dålig :( Annars har amningen funkat jättebra från start och verkar ha grädde där inne!

Hej, usch vilken jobbig start, men då kan det bara bli bättre nu :)
    Charlie, det stod med på våran lista oxå - jättefint!!
    Max låg på gränsen för gulsot, han klarade sig precis ifrån solning!  Usch vad jobbig med förkylning så tidigt!
    Jag var livrädd för det, det var ju fullt med förkylda runtomkring oss i nov/dec, så jag tvingade alla att tvätta händer och sen ta handsprit innan de fick komma i närheten av Max.
    Plus att jag själv tvättade mina typ varje timme+spritade, även om jag inte varit utomhus/i närheten av nån annan.
    Så gissa hur torra och såriga mina händer var och fortfarande är!
    Jag har alltid med en flaska handsprit i skötväskan, så jag spritar varje gång innan jag rör Max om vi till exempel är ute på stan eller varit och tränat.  Övernitisk kanske ;)

Skönt att amningen fungerar bra! Får ni sova något på nätterna då?
  • Bubbas

Ja dom fick ta honom med sugklocka så då var det tydligen vanligt att dom fick gulsot. Mina krafter räckte inte riktigt till efter att jag krystat i 1.5 h så då fick det bli så. Ja charlie är jättefint och lite ovanligt! Köpte en sån där regskylt till vagnen idag med hans namn :) Ja nätterna har funkat bra, han äter var tredje timme ungefär och där emellan sover han. Härom natten sov han till och med 5 timmar i sträck! Fick en chock när jag kollade på klockan! Har inte riktigt känt av den där hemska tröttheten än men den kommer väl! :) Imorgon är det mätning och vägning på bvc igen. Sist hade han gått upp 560 g på en vecka! Min lilla tjockis :)

• Diche79
    Bubbas skrev 2014-01-30 00:14:56 följande:
    Ja dom fick ta honom med sugklocka så då var det tydligen vanligt att dom fick gulsot. Mina krafter räckte inte riktigt till efter att jag krystat i 1.5 h så då fick det bli så. Ja charlie är jättefint och lite ovanligt! Köpte en sån där regskylt till vagnen idag med hans namn :) Ja nätterna har funkat bra, han äter var tredje timme ungefär och där emellan sover han. Härom natten sov han till och med 5 timmar i sträck! Fick en chock när jag kollade på klockan! Har inte riktigt känt av den där hemska tröttheten än men den kommer väl! :) Imorgon är det mätning och vägning på bvc igen. Sist hade han gått upp 560 g på en vecka! Min lilla tjockis :)
    Åh då hade vi rätt lika! De föreslog sugklocka på mig också, men min sambo ville inte.Jag hade gått med på vad som helst bara för att få ut honom...
    Så då klíppte de mig istället.
    Hur gick det för dig med bristningar?

Bra att han går upp i vikt! Hur mkt hade han ökat nu?
  • Jennie89

Åh vad roligt det är att läsa hur det går för er! Snälla ungar vi har som sover om nätterna.

Skönt när de själva säger upp amningen Diche. Haha, vår skrutt har vägrat magläge sen start. Hoppas varje gång att "idag kommer det gå" men hon ligger där några sekunder och sen blir hon förbannad och vänder sig, hon vände sig från mage till rygg när hon var sex veckor men från rygg till mage vill hon inte. Hon sitter nästan själv (balansen är lite sisådär, men en minut går bra om hon inte sträcker sig efter något åt sidan), jag tror hon kommer göra som sin far och aldrig krypa.
    Skönt att han tar napp, här är det fingrar som gäller, pek och långfinger på vänstra handen - Precis som sin far... 
    Haha här kör vi mer med "lite skit har inget dött av", fast jag är inte överförtjust när hunden tvunget ska slicka henne i ansiktet, men hon skrattar som bara den. Ingen förkyldning här än tack och lov. Känns som det måste vara väldigt jobbigt för dom att äta då. Men jag blev lite sur när en kollega åkte hem från jobbet idag för att hennes dotter var magsjuk - Och hade varit dålig under natten...

Hoppas Charlie får hålla sig frisk nu. Man får verkligen en chock första gången man får sova ordentligt och undrar om man varit uppe i sömnen ;)
    Ojojoj, jag som tyckte Lillfisen gått upp mycket när hon gick upp 300g en vecka. Du måste ha grädde i brösten =)

Första jobbveckan är över, har gått över förväntan - Det är bara jobbigt under fika och lunch när man har tid att tänka. Har däremot inte kunnat sova så värst bra, hon som i vanliga fall somnar nio har tyckt två-tre tiden varit bättre de två första dagarna, när jag sen vaknar halv fem- fem blir det lite lite. Nio timmars sömn på tre nätter och ändå är jag pigg och kan inte sova. Nåja, jag har varit på gymmet klockan sex två dagar, skönt att vara tillbaka där igen.

Nu ser vi fram emot en härlig helg!

• Bubbas

Fick lite bristningar på insidan och några på inre blygdläpparna längs med dom liksom åsså typ ett stygn längst ner. Kör stenhårt med knipövningar varje dag men ändå när jag reser mig upp efter jag kissat kommer det en droppe till. Hoppas det ger sig, hur var det för er?? Haha ja redan på bb frågade dom om jag gav honom gröt och smörgåsar när han ökade så bra i vikt! Igår vägde han 5340 g och blir 4 v imorgon så nog växer han alltid! Vägde 4940 förra torsdagen så 400 g upp! Börjar tro att han kommer bli som Hulken eller Stålmannen eller nått för så stark som han är! Lyfte huvudet redan på bröstet då han precis kommit ut..

• Diche79

Hej tjejer!
    Jag har precis sagt upp mitt gymkort! Vi har "installerat" ett eget här hemma, dvs jag köpte en crosstrainer,
    en pilatesboll och ett set med hantlar+vikter till. Så jag kör här hemma tre ggr i veckan och sen går jag på mammabootcamp en gång i veckan.
    Insåg att jag inte kommer åka till gymmet nåt mer, har ju ändå 1,5mil dit eftersom vi bor en bit utanför Örebro.

Bubbas - jag hade oxå lite läckage den första tiden. Hade ingen aning om att det kunde bli så, så jag var jätteledsen över det. Men fortsätt med knipövningar så kommer det sluta läcka snart!
    Skönt att få så lite bristningar! Jag blev ju klippt så jag fick väl 5-6 stygn. Hade lite besvär, några av stygnen gick upp
    efter ett par dgr, men de sydde inte ihop det igen. Så jag trodde jag skulle se hemsk ut i underlivet, men nu när jag kollat så ser det ut som vanligt, en liten "flärp" som syns. Det blir så när de sytt ihop tydligen, går inte få helt samma som innan klippet.
    GÅr göra skönhetsoperation, men det gör man inte innan vi bestämt oss om det blir fler barn eller inte.
    Sex fungerar som vanligt iaf och det är huvudsaken! :))

5340gr, det vägde Max när han var typ 10v gammal... Fast Charlie vägde ju mer redan vid födseln så det är väl
    inte så konstigt!
    Härligt att han växer, blir en fin kurva det där :)

Jag vägde mig med Max häromdagen, då hamnade han på ca 6kg. Vi ska på kontroll nästa fredag igen så tippar på att han ligger runt 6300gr då :)
    Vi har precis börjat sätta honom i tripptrappstolen. Han tycker massor om det, men han är inte så jättestark i ryggen än så han får handdukar uppbullat runtomkring så han kan sitta lite rakare. Nu i början får han bara sitta en liten stund i taget, typ 5-10min, och så ökar vi allteftersom han blir mer van!

• Bubbas

Hej på er! Hur går det för alla? Här går det bra förutom ett par gnälliga dagar då han inte riktigt låter sig själv somna på dagarna så då blir han övertrött ist. I lördags blev han 6 veckor gammal på på bvc i måndags vägde han 6260 g och var 57 lång. Återigen ca 400 g upp på en vecka, haha! Har blivit lite bättre med läckaget Diche, så jag fortsätter knipa! Hur lång tid lät ni det gå innan ni hade sex igen? Gruvar mig lite inför det. Tror dock att alla stygn är borta nu! Ska på efterkontrollen den 27. Fick ni vänta länge på mensen?

• Jennie89
    Bubbas skrev 2014-02-19 18:50:11 följande:
    Hej på er! Hur går det för alla? Här går det bra förutom ett par gnälliga dagar då han inte riktigt låter sig själv somna på dagarna så då blir han övertrött ist. I lördags blev han 6 veckor gammal på på bvc i måndags vägde han 6260 g och var 57 lång. Återigen ca 400 g upp på en vecka, haha! Har blivit lite bättre med läckaget Diche, så jag fortsätter knipa! Hur lång tid lät ni det gå innan ni hade sex igen? Gruvar mig lite inför det. Tror dock att alla stygn är borta nu! Ska på efterkontrollen den 27. Fick ni vänta länge på mensen?
    Hej Bubbas!
    Hihi, vår blev 6 månader igår och väger 7500g och är 67,5cm, han är ju snart ikapp henne viktmässigt!
    Vi håller på att försöka börja med "riktig" mat men hon är inte alls förtjust, så fort hon får in mat med liiite klumpar (barnburkmat från 6mån) spyr hon upp allt hon ätit senaste timmarna, nåja, gröt och frukt går bra. Nu kan hon sitta om inget på sidorna lockar alltför mycket, vägrar fortfarande magläge och har precis börjat "gå" när man håller henne under armarna. Det händer så fruktansvärt mycket på bara en vecka.

Vi försökte ha sex igen efter sex veckor, men vi hade inget glidmedel hemma så det fick vi avbryta, gick inte alls! Slemhinnorna var så torra... Vi fick vänta en vecka till haha. Men jag får säga att det kändes bra först när jag trappade ner på amningen när hon var närmare fyra månader, slemhinnorna kom igång och vi kunde skippa det där glidmedlet. - För mig har vissa delar blivit bättre och vissa sämre.
    Jag hade jättemycket mensvärk när hon började sova hela nätter när hon var sex veckor. Det höll i i flera veckor och sen, nej, ingenting! Trodde den skulle komma nu när jag inte ammat på en månad men icke, fortfarande ingenting (började trappa ner för 2,5 månad sen och slutade helt för 6 veckor sen)
    Skönt att knipövningarna hjälper! 
  • Diche79

Hej tjejer!
    Kul att läsa att det går bra för er!
    Vi väntade till efterkontrollen innan vi hade sex, så typ 10v tror jag det blev för oss. Då ammade jag
    bara 3ggr/dygn så vi hade inget problem med slemhinnor.
    Däremot så kändes det inte riktigt på samma sätt som innan, alltså, vi tjejer töjs väl ut lite
    under själva förlossningen så det gjorde nog att det kändes lite annorlunda än innan Max föddes.
    Min sambo har skämtat om att "det går att operera brösten om de blir hängiga efter graviditeten" men han tålde
    inte ett skämt om "en penisförstoring nu efter graviditeten"...  Då blev han nästan sur ;)

Jag fick första mensen i mitten på Januari, så hade ÄL rätt så direkt när jag drog ner på amningen till
    3ggr/dygn. Däremot så har min cykel blivit mkt längre nu verkar det som.
    Hamnar nog på uppemot 45dgr istället för 30-32dgr som det var tidigare. Rätt skönt...!

Max växer också bra! 4mån imorgon och han vägde 6320 och var 65 lång för en vecka sen.
    Spräcker längdkurvan rejält, men viktkurvan ligger lite under medel. Men en fin ökning på ca 200gr/vecka :)

Däremot så är stackarn förkyld nu. Sambon kom hem förra torsdagen med en förkylning, jag blev sjuk i måndags
    och Max i tisdags. Han är täppt i näsan och har svårt att andas pga det.
    Vi har lagt böcker under huvudänden på sängen och ger honom saltlösning i näsan för att lindra täppan.
    Men han är lika glad trots förkylningen, ler och jollrar hela dagarna ändå - underbara unge!! :)

• Bubbas

Hej tjejer! Hur mår ni och hur går det med allt? Här går det ganska bra. Charlie blir 3 månader om tre dagar och han är det bästa som finns! Dock har vi inte fått en nöjd bebis då nästan hela dagarna består av gråt :( Har provat sempers magdroppar utan resultat och nu även minifom men blir inte bättre. Har ni nått förslag? Helammar fortfarande och han är helnöjd när han ätit och går upp massor i vikt, så kan väl inte ha för lite mat heller. Ska på bvc för vaccin på torsdag så får höra med dom då.

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/