• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-09 20:48:42 följande:
    Japp, jag kör första plankan 3x45sek, sen kör jag sidoplankan 20sek på varje sida. Sen benlyft, dvs ben rakt upp i luften och sänker de mot golvet, ett ben i taget. Avslutar med situps...   

Och du tycker inte det räcker? ;) Jag är faktiskt sjukt lat. Gör inget i onödan, men försöker göra lite hemmaövningar ibland men sist kunde jag knappt ta mig ur sängen på flera dagar haha.
  • Jennie89

När jag vet att fostret mår bra där inne kanske jag kan njuta av att inte må dåligt. Men just nu känns det lite hopplöst, känns som jag mår bättre varje dag som går och känns snart som vanligt, igår kunde jag för första gången på tre veckor äta middag utan avbrott eller avsky. Känns som symptomen trappar av lite väl fort, även denna gång.

Nej, inga sådanna tankar! 

Bubbas- Det är knappt så jag vågar skriva det men det känns som du kommer få ett plus till helgen :D

Min kropp var som vanligt fram till BIM, hade mina vanliga "innan mens" känningar och fick även en minimal blödning.

Jag tränar på gymmet tre gånger i veckan (har blivit lite slarv med det när tröttheten slog till, men nu är jag på G igen) men har inte tränat enbart mage sen innan jag blev gravid i somras. Även om jag vet att det inte är farligt sitter det en liten djävel på min axel och talar om att jag tar död på mitt ofödda barn. Nåja, magen tränas mer eller mindre i de flesta övningar så jag är inte orolig för att den ska bli förslappad :) 

• Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-10 06:59:01 följande:
    När jag vet att fostret mår bra där inne kanske jag kan njuta av att inte må dåligt. Men just nu känns det lite hopplöst, känns som jag mår bättre varje dag som går och känns snart som vanligt, igår kunde jag för första gången på tre veckor äta middag utan avbrott eller avsky. Känns som symptomen trappar av lite väl fort, även denna gång. Nej, inga sådanna tankar!  Bubbas- Det är knappt så jag vågar skriva det men det känns som du kommer få ett plus till helgen :D Min kropp var som vanligt fram till BIM, hade mina vanliga "innan mens" känningar och fick även en minimal blödning. Jag tränar på gymmet tre gånger i veckan (har blivit lite slarv med det när tröttheten slog till, men nu är jag på G igen) men har inte tränat enbart mage sen innan jag blev gravid i somras. Även om jag vet att det inte är farligt sitter det en liten djävel på min axel och talar om att jag tar död på mitt ofödda barn. Nåja, magen tränas mer eller mindre i de flesta övningar så jag är inte orolig för att den ska bli förslappad :) 

När skulle du på vul? Hade du bokat tid? Som sagt, många känner ju knappt av nånting när dom är gravida, så det är säkert ingen fara :) Vad gulliga ni är som hejar på mig! Och ja.. Inte ens bruna flytningar idag heller. Eller inte nu på morgonen iaf. Om jag blir ledig imorgon testar jag nog då. Mysigare att testa till en helg, ifall man skulle ha turen att plussa.. Jag är skitnervös..
  • Jennie89

Har inte bokat tid än, jag ska på inskrivning den 21a och ska höra med henne om jag kan göra kub, om inte kör jag in till akuten och gör vul där i v 13. Kub görs väl tom v13+6 (?), jag är i 8+5 idag så det är max fem veckor till jag får veta. Förhoppningsvis redan om tre-fyra. Det ska bli riktigt skönt!

Oh, redan imorgon, eller, redan och redan du är väl bim+ett par dar =)  

• Diche79

Jag har som mål nu att träna mkt mage+rygg så jag inte får problem när jag ev blir
    gravid.
    Ska se om jag kan hitta nån övning till bara :))

Spännande, imorgon får vi ett till plus i tråden tror jag! :))

Jag känner lite svag värk när jag vaknar på mornarna, men inget annat.
    Tror dock ändå att det är kört, räknar med mens nästa helg! :((

Igår hade vi fått hem hälsopapper från fertilitetskliniken, så de fyllde vi i och skickade
    in.
    Max 3mån kö, och under den tiden så kommer man får göra massa prover osv.
    Så när vi får en bokad tid sen så har de redan svar på om det är något fel
    eller om vi bara haft otur!

Min sambo är det inte fel på, utan det är mig isf.
    Han + ett ex råkade bli gravida när de precis börjat träffas, för typ 10år sen,
    så han verkar funka som vanligt.

• ärdetmintur2013
    Bubbas skrev 2013-01-10 07:29:14 följande:

När skulle du på vul? Hade du bokat tid? Som sagt, många känner ju knappt av nånting när dom är gravida, så det är säkert ingen fara :) Vad gulliga ni är som hejar på mig! Och ja.. Inte ens bruna flytningar idag heller. Eller inte nu på morgonen iaf. Om jag blir ledig imorgon testar jag nog då. Mysigare att testa till en helg, ifall man skulle ha turen att plussa.. Jag är skitnervös..
    Du får säkert ditt plus nu :D
  • Bubbas
    ärdetmintur2013 skrev 2013-01-10 10:02:27 följande:
    Du får säkert ditt plus nu :D

Om man räknar samma dagar som cykeln var sist borde bim för riktiga bloddagen vara på lördag, men då hade jag bruna flytningar 3 dagar innan. Blev ledig imorgon så testar då!!
  • Diche79

Men du Bubbas - hur lång tid brukar du ha mellan ÄL och mens i vanliga fall?

Kollade lite bakåt i tråden och det är ju 3v sen som du hade ÄL, eller hur?
    Vanligen brukar man ha 14-16dgr mellan ÄL och mens..

Jag är  nu helt bergis på att du kommer plussa imorgon!!  :))
    Isf får du hålla tummarna för mig och ärdetmintur2013 att vi plussar nästa helg!

Tänkte på det tidigare idag, vi sexade 7dgr på rad.. Ska man verkligen orka med
    det i början på feb igen om det inte tog sig nu??!!!  :(
    Vilka i-landsproblem man har... !

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-10 15:04:15 följande:
    Men du Bubbas - hur lång tid brukar du ha mellan ÄL och mens i vanliga fall? Kollade lite bakåt i tråden och det är ju 3v sen som du hade ÄL, eller hur? Vanligen brukar man ha 14-16dgr mellan ÄL och mens.. Jag är  nu helt bergis på att du kommer plussa imorgon!!  :)) Isf får du hålla tummarna för mig och ärdetmintur2013 att vi plussar nästa helg! Tänkte på det tidigare idag, vi sexade 7dgr på rad.. Ska man verkligen orka med det i början på feb igen om det inte tog sig nu??!!!  :( Vilka i-landsproblem man har... !

Fan fan fan! Ljus ljusbruna flytningar nu :'( Hugger liksom till lite också nu, mensen är säkert på väg :( Alltså jag har aldrig haft koll på äl och innan vi började försöka i juni så hade jag P-ring så då var ju mensen väldigt regelbunden eftersom den kom då man hade ringfri vecka. Då var cykeln ca 24 dagar. Men nu efter ma:t har det ju varit sjukt oregelbundet och jättelänge mellan menserna. Frågade även barnmorskan när hon ringde i dec om hon trodde äl kommit igång och det hade den sa hon ifall jag haft mens..? Men hade en sån där lång, som hänger ner i toan, väldigt fräscht (kanske) äl flytning 18 dec.. Tror det skiter sig :(
  • Diche79

Neeeej, vi skulle ju plussa ihop i Januari! 
    Jag håller tummarna iaf, inte försent än!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/