• LaFontaine

Min tvättmaskin "morrar"

Min tvättmaskin låter väldigt märkligt när den släpper ut vatten. Den liksom morrar. Det låter lite som att något sitter fast. Dessutom tycker jag att den låter lite mer än vanligt när den centrifugerar. Det ser också ut som att det är en del skum kvar efter centrifugeringen.

Jag lät den ömma moderna lyssna över telefon och hon tyckte att det lät som att något satt fast. Frågan är bara vad som kan sitta fast och var det kan sitta fast. Vad bör jag kolla först?

• Svar på tråden Min tvättmaskin "morrar"
  • Pimpinellan

Brukar finnas en nödtömningsanordning där man kan lossa en plugg och där kan mycket grejs fastna. Blir det för mycket strejkar hela maskinen. Även slangen ut kan det fastna grejer,det brukar gå kolla. Och självklart inne i maskinen,lyft på gummiringen och kolla även där.

• LaFontaine

Jag pillade lite med nålfiltret och drog lite i trumman och sen lät den inte mer. Däremot läcker den lite vatten, men mycket mindre så antagligen behöver nålfiltret rensas lite mer.

Det lät verkligen som ett morrande monster när den satte igång. Gissa om jag hoppade högt

• YokohamaNr2

BH bygel är väl annars en klassiker

Vår tvättmaskin ville inte tömma och centrifugera och gav mig en felkod, efter lite googlande så fanns det som ett filter nere vid golvet. Man tog bort en fykant och där inne var det en rund grej som man skruvade loss och sen därinne satt det ett litet filter. Det var lite geggigt men nu funkar den finfint igen!

Svar på tråden Min tvättmaskin "morrar"