• Rödtott

Förskolor i Lundby/Gbg??

Någon med erfarenhet av förskolor i Lundby? Bra, dåligt, köer, osv?

Vi flyttar till Eriksberg i december och väntar just nu på erbjudande om plats. Vad jag förstår lär vi bli placerade långt bort.. så hela Lundby är av intresse!  

• Svar på tråden Förskolor i Lundby/Gbg??
  • Saragbg

Brämaregatans förskola på kville torget är jätte bra! Min son har gått där alla sina dagisår :) nu bor vi i Torslanda men tycker fortfarande brämaregatan är bäst. Lycka till

• Rödtott

Tack för svaret!

Ibland undrar jag varför man ens väljer och bemödar sig om att ta reda på information om olika alternativ. Man kan ändå inte påverka utgången på något sätt.. Det är bara att gilla läget! *i väntans tider*  

• CarolineL

Vår son går på Eketrägatans fsk, den är kanon. Vi hade honom på en annan först men hade tur att kunna byta- ett riktigt lyft.

• Rödtott

Tack för svar! Vi har fått plats på Toredalsgatan 41 om några veckor. Lååångt hemifrån Får fortsätta köa och sedan förmodligen rycka upp ungarna från sitt sociala sammanhang - igen. Trött blir man.

• yoshimi

Min son går på Prebendegatans förskola, (ibland även kallad krokängs)
    jag är supernöjd, tyvärr inga roliga lokaler men pedagogerna är bra
    och barnen är ute mycket.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskade Max - vad vore jag utan dig ♥¸.?°´¯) ♥
  • broglo

Vi hade vår son några terminer på Östra Keillersgatans förskola. Det kändes aldrig bra. Personalsituationen blev aldrig välfungerande på hela den tid vi var där och bemötandet mot både föräldrar och barn var tveksamt vid flera tillfällen (framförallt från en i personalstyrkan, men hon var väldigt dominant och tongivande). Känns tråkigt att sprida negativa rykten, men jag skulle faktiskt aldrig vilja ha något av mina barn där igen. Nu har vi barnen på Prästkragsgatans fsk samt Wieselgrensgatan. Vi är jättenöjda med bägge. 

Såg att ni fått placering, men ifall ni får andra erbjudanden trots allt så fyllde jag ändå på med lite info. 

• Rödtott

Tack! Ja, vi letar fortfarande och är väldigt missnöjda med nuvarande placering. De hade inte tagit hänsyn till ålderssammansättning alls när de placerade. Vi flyttade ända från Sthlm och min dotter lämnade alla sina dagiskompisar och hade sett fram emot nya. Nu går hon på en 3-årsavdelning, har fått orolig mage och vill aldrig gå till dagis....  

• Rödtott
    yoshimi skrev 2013-01-25 23:35:21 följande:
    Min son går på Prebendegatans förskola, (ibland även kallad krokängs) jag är supernöjd, tyvärr inga roliga lokaler men pedagogerna är bra och barnen är ute mycket.

yoshimi skrev 2013-01-25 23:35:21 följande:
    Min son går på Prebendegatans förskola, (ibland även kallad krokängs) jag är supernöjd, tyvärr inga roliga lokaler men pedagogerna är bra och barnen är ute mycket.

Hur länge fick ni köa för en plats där?
Svar på tråden Förskolor i Lundby/Gbg??