• pontus1992

din bästa juldrink

fter alla vitjul diskussioner så ska väl vi även ha en tråd för oss alkoholister som kan ta några glas på julafton.
    Skriv ner din bästa juldrink och alkohol ska det vara så klart..

Clementiner 1-2 st
    Socker 1-2 tsk
    Ev. citronjuice, ca 1 msk
    Malda nejlikor
    Ev. kardemumma
    Is och/eller frysta bär
    Vodka
    Röd karamellfärg

• Svar på tråden din bästa juldrink
  • pontus1992
    maruska skrev 2012-12-03 08:19:29 följande:
    Läste att gin och julmust funkar bra, är sugen på att prova!
    jaa en tomtesnurr nåt för att tomten ska bli lite snurrig..
    Gin, julmust en mistel eller granbarrkvist i ett long glas med sockrad kant.. mums
  • Amelle

En Dirty Martini funkar alltid. Gin, en skvätt Martini dry, några teskedar olivsaft från olivburken och massor med oliver.

• pontus1992
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-12-03 09:13:59 följande:
    Arga tomten! Julmust och vodka.
    prova gin nästa gång det e faktiskt godare fast vafan ska man bara bli full och få en kul alkisjul så funkar HB bra det me
  • Voluptuous Shalimar
    pontus1992 skrev 2012-12-03 09:23:01 följande:
    prova gin nästa gång det e faktiskt godare fast vafan ska man bara bli full och få en kul alkisjul så funkar HB bra det me
    Jag gillar nästan bara gin i GT och Long island iced tea. Men prova kan jag ju - om jag nu får tag i julmust här i Tyskland Tungan ute
  • pontus1992
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-12-03 09:28:06 följande:
    Jag gillar nästan bara gin i GT och Long island iced tea. Men prova kan jag ju - om jag nu får tag i julmust här i Tyskland Tungan ute
    köp en flaska vodka till mig så köper jag en flaska julmust till dig så skickar vi till varann LOL
  • Petite Chérie
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-12-03 09:28:06 följande:
    Ikea borde ha. Jag hittade julmust på Ikea, men nu hade dom slut, men den var iallafall gjord i tyskland stod det på flaskan.
  • Voluptuous Shalimar
    Vanilla ice queen skrev 2012-12-03 09:28:15 följande:
    Hmm försent
    pontus1992 skrev 2012-12-03 09:30:01 följande:
    köp en flaska vodka till mig så köper jag en flaska julmust till dig så skickar vi till varann LOL
    Du, en flarra vodka kostar 5 € - det skulle jag lätt ge för en flaska julmust!
    AngieT skrev 2012-12-03 09:30:35 följande:
    Ikea borde ha. Jag hittade julmust på Ikea, men nu hade dom slut, men den var iallafall gjord i tyskland stod det på flaskan.
    Vi ska dit idag och köpa platser till det svenska julbordet, så jag ska kolla hade jag tänkt! Det var iaf slut på svenska kyrkans julmarknad...

Svar på tråden din bästa juldrink