Är min son tidig?
Min son är 2 månader & 2 dagar idag. När han var någon vecka började han lyfta huvudet när han låg på mage. Nu är han 95% stadig i huvudet. Benen också.
Har länge sett att han försökt vända sig från mage till rygg när han ligger på golvet och idag lyckades han! Sambon la ner honom på mage och vi kollade på varandra och sa något och vips lega han på rygg. Vi vände honom och vips, samma sak igen.
Han lyfter inte bara huvudet längre utan trycker upp hela överkroppen när han ligger på mage.
Och när man har honom på rygg på benen (om man sitter i soffan t ex och har fötterna på kanten så han halv sitter mot benen) så trycker han upp sig med benen.
Han sparkar även iväg sig om han ligger på golvet, på mage eller rygg spelar ingen roll.
Alla säger att han är tidig. Sambon kommer inte riktigt ihåg med sina tidigare barn och jag har inget att jämnföra med.
Är detta tidigt?
Har hört att många säger att de inte ska sitta när de är så små. Men ibland nöjer han sig inte med något annat än att få halv sitta i babysittern eller på benen. Kan detta vara farligt på något sätt?
Ni som har tidiga barn. Var de tidiga med att krypa/gå också? Eller har de bara varit tidiga i början?