Nyss samtal, risk 1/230
Fick nyss samtal o bara gråter. 1/230 och ska i övermorgon göra fostervatten prov. Ledsen o rädd.. Någon som kan berätta vad jag får gå igenom, testsvar, hur lång tid osv är i vecka 17+1 dvs 17+3 på onsdag.....
Fick nyss samtal o bara gråter. 1/230 och ska i övermorgon göra fostervatten prov. Ledsen o rädd.. Någon som kan berätta vad jag får gå igenom, testsvar, hur lång tid osv är i vecka 17+1 dvs 17+3 på onsdag.....
Jag gjorde kub- men babyn visade sig vara längre gången än vad de trott. Så kub gick inte att göra... Det de såg på ultraljudet såg bra ut. Därför gjordes såkallat serum screening och det är det jag fått svar på idag...
Tack! Kram till er med!
Väntar och väntar på provsvar. Och hoppas så att bebisen är frisk och mår bra..
Det var inte på kub jag fick resultatet. Det kunde inte göras pga att babynvar äldre än de trott. Ultra på kub var dock bra. Fick göra blodserum screening som de gör om barnet är äldre. Högrisk räknas som 1/250 jag fick 1/230. Men efter nästan en månads väntan så fick jag reda på att babyns kromosomer var normala och att det utökade provet var perfekt. Tacksam!!!! ( på kub ultra var nacken 1,14, vilket var mkt bra)