Anonym (Utsvulten) skrev 2012-12-04 00:58:53 följande:
Min sambo har ingen sexlust, det här året har vi haft sex max 5ggr, senaste halvåret, noll, NOLL ggr! Jag är totalt utsvulten, lättirriterad och sexuellt frustrerad! Har bett o få ha ngt vid sidan om, in ut, tackohej. Men då skulle min sambo känna sig "omanlig", gör han inte det nu då? Det enda jag begär är lite stimulans, lite oralsex, en ordentlig påsättning nån gång i månaden:( Efter yngsta barnet kom har jag försökt allt, duscha ihop, massage, barnvakt, sovmornar, erbjudit, bett om, tjatat o få ge honom en avsugning när han sitter halvsovande i soffan. Inget!! Jag njuter minst lika mkt av att få göra det skönt för honom!! Jag har alltid haft ett aktivt sexliv, busat, experimenterat, o varit väldigt lekfull o öppen. Säkert många människors drömligg;) Men nu har det gått så långt att jag helt ärligt funderar på en älskare. Jag är strax över 30 och vill leva! Inte sitta framför tv:n varenda kväll som pensionär wannabe! Jag får ha sex med tjejer om jag vill, men absolut inte andra män... Men det jag vill ha är en man som tar mig hårt!! Vet varken ut eller in, o ja, vi går i familjeterapi och pratar om detta, men det ger inte så mkt som jag skulle önska :'(
Är man inte intresserad av sex själv, varför skall man då neka sin partner att ha det med ngn annan? Jag kanske inte gillar konstutställningar, då är det ok för henne att gå dit med ngn annan! Sex ses av många som ngt man bara får göra med den man är tillsammans med, men då måste ju denna person vilja.... Annars finns ju inget exklusivt man kan 'förstöra' till att börja med. Väldigt dålig stil av din sambo tycker jag!
Frågan är varför han inte vill så klart. Jag kanske missat det i tråden, men det påverkar ju 'ditt val'. När vi haft 'dåliga sexperioder' så är det ofta ngn slags blockering som byggts upp över tid med irritation och dåligt samliv i övrigt. När det väl släpper har vi ofta skrattat och sagt 'tänk om vi bara knullat tidigare, det gjorde även det andra lättare att lösa'. Det blir lite av hönan eller ägget. Har man dålig sex för att man har dåligt förhållande, eller är det tvärt om. I vilken ända skall man börja för att lösa det?
Skulle i ditt fall fundera på om avsaknaden av sex är tillräckligt för att lämna, eller om det (för dig) vore bättre att ha en älskare. Visst, inte 'rätt', men bara du kan hela din situation med alla val och konsekvenser.
Det ideala vore ju om man kunde starta hans sexlust igen. Nästa steg är att du får ha en älskare (ngn gång i månaden eller så). Sista fall göra slut eller skaffa en hemlig älskare.