Vilka kläder ska man köpa?
Grabben började på förskolan i höstas och jag är fortfarande en aning förvirrad när det kommer till hur han ska kläs. Vanliga inomhuskläder är inget problem och ej heller tjock overall nu på vintern. Men sen under vår säsongen vad ska dom då ha på sig ute?
I höstas hade vi vanliga mjukiskläder och sen fleece overall + regnställ om det regnade/var blött på backen. Hade tänkt försöka få tag på en del kläder på mellandags rean och vill veta vad som är värt att satsa på.
Vad är skillnaden på skalbyxor och överdragsbyxor? Vi har fått en överdrags overall, när ska den användas (ska han ha fleece under den)? Behöver jag köpa ett underställ i ull?
Usch vad pinsamt det här känns men hellre det än att lillen ska vara felklädd.
. Just nu har lillen 4 overaller (varav en tunnfodrad), 1 tjock jacka och 1 skaljacka samt fleece jacka + byxor och en overall. Lillen bor växelvis hos mig och sin pappa så vi försöker ha ytterkläder, skor, mössor, vantar och dylikt hemma hos oss båda men det blir mycket kläder minst sagt. (det har hänt att någon av oss har fått panik åka hem till den andra med just en overall).