Du måste logga in för att svara i en tråd.

• PetulaK

Mammakläder i större storlekar?

Är gravid och väger mycket har därför stor storlek. Nu börjar bulan växa och kläderna krymper.

Finns det mammakläder, som man kan köpa online (i butiker har jag kollat), om man drar storlek 54? Någon som vet?

Någon som annars vet vart man kan få tag på stora mysbyxor. Har köpt Soc på Stadium i XXL men de börjar bli för små nu.

• Svar på tråden Mammakläder i större storlekar?
  • Mrs00K

Jag drar mellan 48-52 normalt i kläder. Är gravid i vecka 24 o använder bara mammakläder nu. Jag har handlat byxor på bonprix.se supersköna jeans, stora i storleken, jag rekommenderar att gå ner 2 storle kar i början o en storlek sen. Tröjor har jag handlat på hm i stel xl, mycket töjbara. Har även handlat några tröjor på ge kås i Ullared. Utbudet för oss som drar större storlek är inte särskilt bra, det finns ganska lite o det är ofta väldigt dyrt, bonprix håller däremot låga priser liksom hm. Du kan även kolla tradera.se de har både begagnat o nytt. Lycka till!

• Vila

Jag försöker få liv i tråden eftersom jag är intresserad av samma sak. Men mitt problem är att hitta jackor. Jag beställde en jacka från bonprix, men den var alldeles för kort i ärmar och i själva kroppen. Bredden var det inget fel på dock.

• Marengen

Greatestmom.se beställde jag ett par supersköna jeans ifrån i stl 56 399kr. Svårare med tröjor tycker jag, får nog bli nån stl större från lindex eller liknande.

• Blitz
    http://www.castaluna.se/categories/mammaklader/20.aspx, de kanske går att köpa nån längre tröja som kan passa även om de inte är mammakläder =)

Jag köpte ett par mammajeans från ellos. Oftast är dom tighta över låren men dom här satt hur bra som helst i en strl större än jag vanligen har. Men dom har väldigt begränsat o frågan är ju hur stora dom verkligen är. Du är inte händig o kan sy om vanliga byxor då?

Bonprix som nån nämnt
    http://www.greatestmom.se kanske har nått.

Ebay har de mesta =)
     http://www.ebay.com/itm/Maternity-Pregnancy-Corduroy-Trousers-Sizes-6-16-MADE-IN-EU-quick-dispatch-357-/160893052206?pt=UK_Women_s_Trousers&var=&hash=item2575f9252e 
  • Connery1979

Jag tänkte testa att sy om mina gamla jeans. De jag kunde ha förr. Dvs. förra veckan ha ha. Är bara i vecka 8 (7+2), men blev tvungen att köpa mamma byxor i vecka 7. Verkar ju inte klokt, men allt klämmer och har sig =-O. Hittade en tutorial som verkar enkel även för den utan större syvana .

• pelagonia
    Connery1979 skrev 2013-01-27 18:54:57 följande:
    Jag tänkte testa att sy om mina gamla jeans. De jag kunde ha förr. Dvs. förra veckan ha ha. Är bara i vecka 8 (7+2), men blev tvungen att köpa mamma byxor i vecka 7. Verkar ju inte klokt, men allt klämmer och har sig =-O. Hittade en tutorial som verkar enkel även för den utan större syvana .
    Funderar med på det. Är inte så kunnig..man kan man inte bara sy in resårtyg ?

Viktor 070103 & Theodor 090331
  • pelagonia
    Connery1979 skrev 2013-01-27 18:54:57 följande:
    Hittade en tutorial som verkar enkel även för den utan större syvana ...Var har du hittat denna ?

Viktor 070103 & Theodor 090331
  • Connery1979

Kollar upp och återkommer. Insåg att mina jeans inte var de bästa att utgå från då det var en väldigt tight modell. Hade nog funkat bättre med stretch. Hade varit toppen om jag kommit på detta INNAN jag klippte sönder dem, ha ha!

• Ribbit

Hej

På greatestmom har dom nåt som heter flexibälte som du kan knäppa i dina vanliga byxor som förlänger midjan. Funkar bra. Man får tre färger i ett paket.

Annars har dom många bra byxor till bra priser och hyfsad snabb leverans med posten.

Jag blev nöjd iaf:)     

• Ribbit

Jag kollade bonprix, dom hade ett par byxor och en tankini, d va allt:(

• lusselelle

Bonprix hade ju inget i lager, jättebesviken!
    Greatestmom beställde jag ifrån och jag som drar 50-52 fick inte ens på mig ena byxan strl XXXL! Jeansen i samma storlek fick jag upp men de satt tight och känns som de riskerar att hasa ner när man går.

Hittar inga bra byxor och har en rejäl kula redan i v.14 så satt och grinade uppgivet ikväll och tänkte att klänning och leggins blir mitt nya mode

• PetulaK

Jag hittade mysbrallor (legitimt när man är preggo) på Zizzi. Där fanns också jeans som än så länge passar. Men de börjar bli lite tighta.

Nästa bekymmer är nu amnings-BH eller vanlig BH i större stl som stödjer mjölkiga, hängande, bröst....

Svar på tråden Mammakläder i större storlekar?