• pokken

elevassistent, vad kan man begära för lön?

Har jobbat med annat ett par år nu men tröttnat och kommer att börja söka e-assistent jobb igen. Och så ska man ange löneanspråk då....vad kan man begära? Vad har ni? och vad har ni för erfarenhet? Jag har jobbat som elevassistent i fyra år, sedan sex år som lärarvikarie , expeditions assistent och så skolbibliotek Har erfarenhet att elever med förståndshandikapp- ej särskole integrerad. Hjälp någon?.

• Svar på tråden elevassistent, vad kan man begära för lön?
  • Loriyana

Har jobbat som elevassistent i lite mer än ett år, får 20 500kr i månaden. Har universitetsutbildning (dock inte inomspecialpedagogik) och mycket erfarenhet av barn med särskilda behov.

• Ninja05

En vän till mig fick precis arbete som elev ass. Outbildad men med erfarenhet fick hon 23000 brutto.

• älskarlivet81

Sjukt.. Jag är utbildad ämneslärare i grundskolan och har 23 000 kr efter 6 år i yrket och med en utbildning på 5 år..

Ninja05 skrev 2012-12-04 15:10:10 följande:
    En vän till mig fick precis arbete som elev ass. Outbildad men med erfarenhet fick hon 23000 brutto.

• Ninja05
    älskarlivet81 skrev 2012-12-04 15:12:20 följande:
    Sjukt.. Jag är utbildad ämneslärare i grundskolan och har 23 000 kr efter 6 år i yrket och med en utbildning på 5 år..
    Oj. Och då har hon inte ens erfarenhet av just elevassistent, utan bara liknande arbete.

Ja ibland undrar man...
  • Loriyana

Tror lönerna varierar mycket beroende på i vilken kommun man jobbar i. När jag först jobbade som elevassistent i Malmö så fick jag 16 000 i månaden, och då hade jag dessutom betydligt störra ansvarsområde. Sedan bytte jag jobb till mitt nuvarande, i en närliggande kommun..så fick jag högre lön.

Men lärarlönerna är skandalösa! Det håller jag helt med om!  

• älskarlivet81
    Loriyana skrev 2012-12-04 19:05:53 följande:
    Tror lönerna varierar mycket beroende på i vilken kommun man jobbar i. När jag först jobbade som elevassistent i Malmö så fick jag 16 000 i månaden, och då hade jag dessutom betydligt störra ansvarsområde. Sedan bytte jag jobb till mitt nuvarande, i en närliggande kommun..så fick jag högre lön.

Men lärarlönerna är skandalösa! Det håller jag helt med om!  
    Ja, jag jobbar i Malmö och här lönerna löjligt låga.. Skamligt!
Svar på tråden elevassistent, vad kan man begära för lön?