Inlägg från: HelenaC78 |Visa alla inlägg
  • HelenaC78

Gran Canaria-tips sökes!

Finns många fina hotell på GC. Var på ön hade ni tänkt bo? Hyrbil finns på de flesta orterna att hyra tänk dock på att bilstolar inte alltid finns och kanske inte i bästa skick. Charter är väldigt smidigt om ni inte åkt så mycket innan. Anfi är den finaste stranden (enligt mig) puerto de mogan är turistorten som är mest pittoresk. Playa del ingles är där allt party är men finns fina bra hotell där också. Ju mer du vet vad ni vill ha desto lättare att hitta ett ställe som passar just er.

• HelenaC78
    moasa skrev 2012-12-04 22:31:42 följande:
    Vi har vänner som bor i Arinaga så egentligen vill vi bo så nära dem som möjligt, för att de ska kunna komma och hälsa på. Vi har rest mycket med barnen förut, men då back-packat oss fram bland billiga hostels, så det här är något nytt. Vi är fr.a. på jakt efter lite lugn och ro och en del skoj för barnen. Tänker att bamseklubbar och barnpooler är önskvärt. Tyvärr är det fullbokat på det hotell som våra vänner själva bor på ibland. Ska kolla upp den där stranden. Vet du några bra hotell där förresten?

Arinaga ligger om jag inte minns fel, på östkusten och mellan Las Palmas och "turistorterna". Bamseklubben (måste bokas hemifrån) har du i Bahia Feliz och då måste ni åka med Fritidsresor. Ving har sitt Sunwing med barnklubbar och mer för barnen. Ligger i Arguinegin och där har ni fina stränder. Finns även hotell med engelsktalande barnklubbar. Men de vet jag ju inte om det passar era barn.
Svar på tråden Gran Canaria-tips sökes!