• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge tar det för dig att laga köttfärssås?
  • Regnig måndag

Det tar väl ungefär 3 månader.
    Först går jag och funderar på om det är värt det, sen slänger jag in det i frysen för att glömma bort det. Efter att ha samlat mod så tar det... en lång stund... Ibland bränns det vid, ibland inte.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Mixan

har ju flera olika sorter ja gör.. så det beror ju på vilken man gör och hur mkt tid man har..

• Hannah76

Annat. Det händer att jag slänger ihop en variant på 15 minuter, men gillar när den får gå länge.

• Tow2Mater

Tiden det tar att laga innefattar ju mycket mera än koktiden.... Jag brukar borja med att hacka lok, vitlok, morot, selleri och paprika, och sen steka forst kottfärsen och sen blanda i resten. När allt kokat ihop i ca 10 minuter sätter jag på pastavattnet som tar sin tid att bli hett, och sen ska pastan koka sina 10-12 minuter. När den är klar är kottfärsåsen det också. Tar nog 31-60 min totalt.

• VI4MOTVÄRLDEN

Jag kokar min köttfärs på 5:an i ungefär 20 min efter att jag fått i alla ingredienser. Då sätter jag på pastan, när den är klar, några droppar olja, under tiden dukar jag. Ställer fram mjölken...

• riboflavin

Tja, vad kan det ta. Den är färdig när pastavattnet kokat upp och pastan är klar. Gissningsvis 20 min.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Lilia

Jag steker färsen, löken och kryddor tills det är genomstekt, därefter har jag i de krossade tomaterna och låter det koka upp. Det tar ca 15-20 minuter.

• Wimsey

Jag har aldrig tagit tiden, men jag brukar röra ihop allt först och steka och sådant och så får det puttra medan jag gör pastan.

gammal detektiv i ny förpackning
Svar på tråden Hur länge tar det för dig att laga köttfärssås?