Hunden äter choklad och hon verkar inte bry sig?!
Nu är det andra gången jag ser på facebook hur en bekants hund har fått i sig choklad! Första gången var för några månader sedan, då var det en halv chokladkaka! Jag reagerade då och frågade om hon visste att choklad är giftigt för hundar och att hon borde kolla hur han mår framöver och ev. åka till vet.
Då sparkade hon bakut och skällde på mig typ, att hon vet att det är giftigt men att det inte är "sån choklad" och att den lilla mängden inte är nåt att bry sig om och jag ska minsann inte lägga mig i osv.
Nu har hunden ätit upp hennes unges chokladkalender, och det hon är irriterad över är att ungen nu måste vänta med att få öppna sin kalender eftersom hon har svårt att hitta en ny! Inget om att hon hoppas att hunden mår bra osv. Jag kanske överreagerar? Har inte hund själv, men har ju hört så mycket om att det är farligt för hundar? Tänker inte kommentera saken den här gången iallafall, har ingen lust att få en utskällning till bara för att hon inte tål kritik. Men blir så ledsen när jag läser sånt, stackars hund :(