• NLAL

Fler tjejer som blivit gravid med pergo, BF augusti -13?

Hej!

Har i 16 månader försökt bli gravid igen efter mf. Fick i oktober utskrivet pergo och tog mina tabletter i början av november. Plussade (till min stora förvåning) i måndags. Så nu är jag i v.5 (4+3).

Finns det någon fler som äntligen lyckats? Med hjälp av pergo, som vill följas mot BF i augusti?    

• Svar på tråden Fler tjejer som blivit gravid med pergo, BF augusti -13?
  • Mamma en gång till

Hej! Vad trevligt att du startat denna tråd. Vi var med i samma tråd när vi tog pergotime och nu är jag också gravid. V.5+0 idag.Men jag känner mig inte alls gravid. Hur känner du dig nu?

• NLAL

Grattis! :)) Jag har inte heller känt så mycket, men nu är illamåendet ett faktum.. Klarar det bra med sea-banden så hoppas jag kan kontrollera det med dom. :) Jag var på vul i måndags och blev tillbaka flyttad en vecka så jag är i v.6 nu jag med, 5+5. :)

• Mamma en gång till

Jag ska på vul den 28/12 så vi får väl se då hur det ser ut, jag väntar med spänning. Jag hoppas verkligen att hjärtat tickar då. Hur såg det ut för dig på vul?

• NLAL

Har jag tur får jag också komma in den 28:e för att kolla om hjärtat slår då. :) Allt såg bra ut i måndags. Så bara vänta och hoppas att jag får komma nästa fredag och se hjärtat. :)

• Mamma en gång till

Vad skönt att allt såg bra ut för dig. Jag börjar bli orolig att det inte kommer att se bra ut för mig men det är inget som jag kan göra innan nästa fredag så jag får bara försöka att ta det lugnt och tänka på annat.

• NLAL
    Mamma en gång till skrev 2012-12-21 09:21:56 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut för dig. Jag börjar bli orolig att det inte kommer att se bra ut för mig men det är inget som jag kan göra innan nästa fredag så jag får bara försöka att ta det lugnt och tänka på annat.

Ja, man oroar sig och går runt och nojjar. Men man kan ju inte göra något åt det nu ändå så.

Hur är med med grav.symptom för dig då? Själv började jag spy i veckan och i förrgårnatt spydde jag mig igenom mitt 8 timmars skift på jobbet. Googlade vad för läkemedel som kan hjälpa och läste om postafen, åksjuketabletten. Så nu tar jag en sån var 12:e timme och har sea-banden på mig till och från hela dagen så nu mår jag prima igen. :) Banden fungerade tydligen inte sådär jättebra på mig. Men med min hemmasniackrade kombo sea-band och postafen verkar det fungera superbra. :)
  • Mamma en gång till

Jag känner knappt några graviditetssymtom, förutom lite illamående men det går magsjuka här också så det kan lika väl vara det. Inga spända bröst som jag hade sist. Kroppstemperaturen växlar, ibland är jag supervarm. Det låter jobbigt att spy så mycket men dkönt att du hittat något som hjälper dig.

• NLAL

Man vill ju ha så många symptom som möjligt för att känna sig gravid och när man sen får alla så är det bara jobbigt, haha! Ja, jag hoppas nu att banden och postafen hjälper mig dessa veckor som det ska vara såhär.

Nu har jag dessutom fått en bula på magen.. Så mina julklänningar får vackert ligga kvar i garderoben och så får jag söka fram ett tält eller liknande.. Har ju ca 10-12 kg för mycket på kroppen än vad jag vill ha så jag har ju hull och ändå syns den där putbulan så jävla mycket.. Den kanske göms under all skinka imorn. :p

Du får ha en riktigt god jul nu! :)

• Mamma en gång till

God jul! Jag har än så länge inte gått upp utan ner men det är pga att jag varit illamående och ätit mindre.

• NLAL

Det ska bli spännande att se när man får mage som inte går att undvika! :)

I fredags var vi till gyn ihen och fick då se hjärtat söå. Puuuuuh! Nu känns det på riktigt. :) Ska tillbaka om 4 veckor och då ska vi kunna kolla med vanligt ul så då slipper jag vul. Jag tycker det är så hemskt att ligga där halvnaken och bresa för en gammal karl. Huuä. Samma vecka ska jag även till BM för inskrivning och hoppas vi kan få höra hjärtat då. :) Är kring v.11-12 då. :)

Men just nu tar man en dag i taget, varje dag som går utan att jag fått blödning är en seger för mig. :) Sist fick jag en blödning i v.6-8 någon gång och sedan mf i v.9. Så nu är mitt lilla delmål att klara mig fint till v.10-11. :) Och när vi nu får se/höra hjätat igen om några veckor så kommer nog allt kännas ännu bättre.

Hur mår du nu? :)

Svar på tråden Fler tjejer som blivit gravid med pergo, BF augusti -13?