• Lilith Dark

Varför vill han bara bråka hela tiden?! (långt)

Anonym (Pop) skrev 2012-12-05 09:21:53 följande:

Egentligen behöver du inte ens nämna nåt om barnomsorgen eftersom man får anta att pappan är vuxen och redan har någon sorts lösning till hands när han nu ber om att få ha varannan vecka. Säg att varannan vecka går bra för din del och lita på att han vet vad han håller på med. Han kan ju ändå inte byta förskola utan din tillåtelse exempelvis.
    Det ska man inte anta med säkerhet. Mina minstas pappa kräver vv, problemet är att han åker hemifrån runt klockan 5-6 på morgonen och är hemma ungefär klockan 20.
    LILITH - Boktokig mamma med Borderline lilith.se
  • Lilith Dark
    Anonym (Pop) skrev 2012-12-05 20:56:11 följande:

Men man får väl utgå ifrån att den andra föräldern är vuxen. Om denne begär att få ha barnet varannan vecka får man väl förmoda att denne har en realistisk plan hur denne ska lösa problemet med sina arbetstider och barnomsorg. Du får väl testa.
    Så jag ska lämna barnen dit när han inte har en realistisk plan för hur han ska få ihop sina arbetstider med att ha barn i veckorna? Sist jag gjorde så fick jag höra att de setat i bilen och väntat på att dagis skulle öppna (det öppnade klockan sex på morgonen) och att de fick vänta nästan en timma (dottern tittade på klockan i bilen). 

Mina barn är mer värda än att jag ska testa hans tokiga idéer för att se om det funkar.  Att han säger "det löser jag då" är inget vettigt argument tyvärr.
  • Lilith Dark
    Anonym skrev 2012-12-06 17:47:51 följande:
    Satt de ensamma i bilen?
    Nej de satt med sin pappa. Men tycker du att det är vettigt att de sitter i en bil utanför dagis klockan fem på morgonen för att det är en timma kvar till dagis öppnar bara för att deras pappa också sitter i bilen?
  • Lilith Dark
    Anonym skrev 2012-12-06 18:09:33 följande:
    Mja, det beror väl på vad anledningen var? Det är i alla händelser mer tråkigt än det är skadligt. Mina ungar har ibland av någon specifik anledning fått vänta med mig i bilen en timme eller mer. Det har nog hänt tillsammans med deras pappa också. 

Vad menar du var så upprörande med det? Det kanske är något ytterligare med den händelsen som irriterar dig? För annars förstår inte jag varför du ens tar upp det. 
    Anledningen var att deras pappa började för tidigt för att dagis skulle ha hunnit öppna vilket fortfarande stämmer. Det var mer regel än undantag
    Ejin skrev 2012-12-06 21:35:53 följande:
    jag fattar faktiskt inte varför de skulle behöva sitta i bilen från kl fem varje morgon bara för att pappan börjar kl sex.. Räcker väll med att de är där när dagis öppnar... 
    om han nu har suttit där en timme en morgon har han väll lärt sej nu då att dagis inte öppnar fem så det är ingen mening.. Eller har han en diagnos som innebär att han är extremt trögfattad?

För att han hoppades att nån personal skulle vara där tidigt så barnen kunde få komma in innan dagis öppnade. Personalen kommer ju en stund innan öppning för att det ska vara klart när det är dags att öppna. Det var många gånger jag fick hem en dotter som var sjuk av sömnbrist. 
Svar på tråden Varför vill han bara bråka hela tiden?! (långt)