• Anonym

Varför vill han bara bråka hela tiden?! (långt)

Jag ser inget bråk från hans sida? Och jag skulle verkligen inte komma på tanken att dra in något umgänge. 

• Anonym

Varför ska du straffa barnet för att pappa vill ha mer tid med barnet?Obestämd

Varför väljer du hellre att bli stämd och riskera att förlora allt i tingsrätten än att komma överens frivilligt?

Vilka dagar/tider arbetar pappan?

• Anonym
    Anonym (arg) skrev 2012-12-05 23:17:56 följande:
    Han kan inte ha sitt barn i veckorna eftersom han börjar snortidigt innan dagis är öppet, alla dagar. Vi har redan gått till familjerätten två gånger för att han ville ha vv, och båda gångerna sa han sen själv att det inte går just nu pga hans arbete. Detta är alltså tredje gången, varför ska jag förvänta mig något annorlunda? Vi bestämde att vi skulle vänta med vv tills han hade anordnat ett annat arbete eller fixat med sitt arbete så att jobbtiderna är annorlunda. Det har han inte gjort annars skulle han garanterat sagt det. Detta är enbart gnäll och om jag svarar slutar det som alltid med att jag måste anpassa mig eftersom det är mitt fel då jag lämnade honom. Detta har jag inte till övers med och JA vi har pratat flera gånger om att email osv ska vara sakliga, både privat och genom familjerätten har vi diskuterat detta.

Jag kan inte behandla honom som en vuxen människa när han inte kan bete sig som en. Han lever i nån slags fantasivärd där allt bara löser sig. Han har ingen familj i den här staden som kan hjälpa till.
    Han kanske har en ny partner som kan hjälpa honom?

• Anonym
    Anonym (arg) skrev 2012-12-06 09:14:02 följande:
    Han har ingen ny partner. Kanske ska testa det där nästa gång jag lämnar över och säga att jag hämtar barnet nästa vecka...
    En annan tanke är att införa varannan vecka på ett planerat sätt som ger honom chansen att organisera sin och barnets tillvaro. Att göra som du skriver här verkar ju mer bara syfta till att få nöjet att se honom misslyckas med att ordna det. 
  • Anonym

Ush, alla dessa stackars flyttkartonger till barn. Vad jag tycker synd om de. Kan inte föräldrarna börja flytta istället?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-06 09:37:02 följande:
    Ush, alla dessa stackars flyttkartonger till barn. Vad jag tycker synd om de. Kan inte föräldrarna börja flytta istället?
    flyttkartonger? 
    Jag vet inte vad du pratar om men mitt barn bor vv och hon drar inte direkt med sej en flyttkartong varje vecka...
     Hon har ett bohag på varje ställe.. 
    de skulle va lite mer opraktiskt om jag skulle bo vv och ha ett helt nytt hem på två ställe faktiskt... 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-06 09:41:05 följande:
    flyttkartonger?  Jag vet inte vad du pratar om men mitt barn bor vv och hon drar inte direkt med sej en flyttkartong varje vecka...  Hon har ett bohag på varje ställe..  de skulle va lite mer opraktiskt om jag skulle bo vv och ha ett helt nytt hem på två ställe faktiskt... 

Jag pratar om att barnen flyttas från ett ställe till ett annat likt flyttkartonger. Jag kan förstå att det självklart är mer hälsosamt för barnet än att bo med två föräldrar som inte drar helt jämt eller tappat känslorna för varann, men likväl tycker jag synd om barnen som måste flyta runt.
  • Anonym
    Lilith Dark skrev 2012-12-06 17:04:09 följande:
    Så jag ska lämna barnen dit när han inte har en realistisk plan för hur han ska få ihop sina arbetstider med att ha barn i veckorna? Sist jag gjorde så fick jag höra att de setat i bilen och väntat på att dagis skulle öppna (det öppnade klockan sex på morgonen) och att de fick vänta nästan en timma (dottern tittade på klockan i bilen). 

Mina barn är mer värda än att jag ska testa hans tokiga idéer för att se om det funkar.  Att han säger "det löser jag då" är inget vettigt argument tyvärr.
    Satt de ensamma i bilen?
  • Anonym
    Lilith Dark skrev 2012-12-06 18:05:41 följande:
    Nej de satt med sin pappa. Men tycker du att det är vettigt att de sitter i en bil utanför dagis klockan fem på morgonen för att det är en timma kvar till dagis öppnar bara för att deras pappa också sitter i bilen?
    Mja, det beror väl på vad anledningen var? Det är i alla händelser mer tråkigt än det är skadligt. Mina ungar har ibland av någon specifik anledning fått vänta med mig i bilen en timme eller mer. Det har nog hänt tillsammans med deras pappa också. 

Vad menar du var så upprörande med det? Det kanske är något ytterligare med den händelsen som irriterar dig? För annars förstår inte jag varför du ens tar upp det. 
Svar på tråden Varför vill han bara bråka hela tiden?! (långt)