• Anonym (igen?)

Varför vill han bara bråka hela tiden?! (långt)

Anonym (arg) skrev 2012-12-05 23:17:56 följande:
    Han kan inte ha sitt barn i veckorna eftersom han börjar snortidigt innan dagis är öppet, alla dagar. Vi har redan gått till familjerätten två gånger för att han ville ha vv, och båda gångerna sa han sen själv att det inte går just nu pga hans arbete. Detta är alltså tredje gången, varför ska jag förvänta mig något annorlunda? Vi bestämde att vi skulle vänta med vv tills han hade anordnat ett annat arbete eller fixat med sitt arbete så att jobbtiderna är annorlunda. Det har han inte gjort annars skulle han garanterat sagt det. Detta är enbart gnäll och om jag svarar slutar det som alltid med att jag måste anpassa mig eftersom det är mitt fel då jag lämnade honom. Detta har jag inte till övers med och JA vi har pratat flera gånger om att email osv ska vara sakliga, både privat och genom familjerätten har vi diskuterat detta.

Jag kan inte behandla honom som en vuxen människa när han inte kan bete sig som en. Han lever i nån slags fantasivärd där allt bara löser sig. Han har ingen familj i den här staden som kan hjälpa till.

Kanske ni får gå till familjerätten igen då, en tredje gång?
    Troligen händer väl samma sak då, han inser precis som de två tidigare gångerna att det inte går just nu pga hans arbete?

Om du har lovat honom hela semestern kan det ju vara svårt att bryta det löftet nu. Men ta upp det med familjerätten och gör en ny överenskommelse och så håller ni er till den sedan, om den nu blir varannan helg igen eller 2/3 helger. På sättet du beskriver ditt ex så tror jag det är bättre för dig att ta dessa diskussioner hos familjerätten istället för att hålla på och ändra efter hans önskemål. Visst, det är bra att kunna vara flexibel men om den ena parten känner sig utnyttjad eller känner skuld så fungerar det ju inte riktigt och då tycker jag det är bättre att hålla sig till en skriftlig överenskommelse. Inget hindrar ju att ni skriver in längre tid över semestrar i överenskommelsen.
Svar på tråden Varför vill han bara bråka hela tiden?! (långt)