Ejin skrev 2012-12-06 21:35:53 följande:
jag fattar faktiskt inte varför de skulle behöva sitta i bilen från kl fem varje morgon bara för att pappan börjar kl sex.. Räcker väll med att de är där när dagis öppnar...
om han nu har suttit där en timme en morgon har han väll lärt sej nu då att dagis inte öppnar fem så det är ingen mening.. Eller har han en diagnos som innebär att han är extremt trögfattad?
Hehe, jo jag håller med. Jag har förstått det som att han börjar sitt jobb kl 6 och kanske hoppades på att dagis skulle öppna lite innan, så han satt beredd att slänga in dem så fort det kom någon och öppnade.
Det är inte skadligt för barnen att börja dagis kl. 6 i så fall skulle inte dagis kunna öppna då
Märkligt argument. Dels är väl alla barn olika, svårt att påstå att det aldrig kan vara skadligt. Sen kan man ju inte utgå ifrån att allt som står till buds i vårat samhälle inte "kan" vara skadligt, för då skulle det inte finnas.
Cigaretter? Onyttig mat? Osv. Nä, man måste bedöma själv vad man eller ens barn mår bra av!
Fast nu var det ju inte det som TS hade som anledning egentligen, utan att pappan själv kommit fram till, två gånger, att det inte går att lösa med jobbet. Så TS- du får väl helt enkelt fråga ifall detta ändrats?