• Anonym

Vad hittar man på för att aktivera en vild ettåring när det är snöstorm ute?

Som rubriken lyder. Vi brukar vara ute ett par timmar varje förmiddag och trötta ut de små benen men idag är det inte särskillt lockande att sticka näsan utanför dörren. Ge mig alla tips ni har på (inomhus)aktiviteter att fördriva dagen med för en 1,5-åring!

• Svar på tråden Vad hittar man på för att aktivera en vild ettåring när det är snöstorm ute?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-05 09:31:43 följande:
    vinDkylfaktor såklart. Jag ska inte dricka vin med ettåringen

Helst inte i alla fall. Även om vi går ut en kortis så kommer vi vara inne mer än vanligt.

Tja, man blir ju trött av vin så...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-05 11:06:41 följande:
    Tja, man blir ju trött av vin så...
    Haha! Valde att vara anonym eftersom fl-morsorna blir galna om man ens tänker tanken att stanna inomhus en enda dag med ungen. De får väl hjärtinfarkt på riktigt av detta
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-05 11:18:14 följande:
    Haha! Valde att vara anonym eftersom fl-morsorna blir galna om man ens tänker tanken att stanna inomhus en enda dag med ungen. De får väl hjärtinfarkt på riktigt av detta
    Bring 'em on säger jag bara
  • Anonym

Ja bygga koja är alltid uppskattat några filtar över några stolar så voila! klar!
    Eller att blåsa upp en stor luftmadrass som man kan hoppa på är också kul.
    leta upp roliga låtar på spotify att dansa till
    Skriva önskelista till tomten

förstår vad du menar ts. här på fl får man inte tala om att man ska vara inne en dag 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-05 09:29:43 följande:
    Hon har skrivit två gånger nu att de INTE ska gå ut i dag.

Vad är ditt problem de inläggen kanske kom när elektra skrev sitt, tagga ner och kom egna förslag istället för att hacka!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-05 11:32:01 följande:

Vad är ditt problem de inläggen kanske kom när elektra skrev sitt, tagga ner och kom egna förslag istället för att hacka!
    Jag skrev redan i TS att jag ville vara inne.
  • Anonym

Ja det gjorde du det är dock fler som innan elektra som missat men henne ni flyger på och hackar för hon var den enda som våga säga öppet vad hon tyckte de anonyma innan sker ni liksom i....varför?

• Anonym

Anonym skrev 2012-12-05 09:27:00 följande:
    Tja, det blåser som tusan, snöar så man knappt ser grannhuset, inte superkallt men med vinkylfaktor biter det ordentligt. Jag känner inte för att gå ut idag. Vi är ute varje dag annars i ur och skur, men ska man ta en dag att vara inne är det idag. Därför vill jag ha tips på aktiviteter

Det går inte att åka pulka där vi bor ialla fall.
  • xMariax

Har ni grejer för det så kan ni ju alltid passa på och julbaka lite..

• Fröken85

Här hemma kör vi bilar på bilmattan och överallt annars små bilar kan köras, vi bygger duplo, bygger med klossar, bär och byter kläder på dockorna, bygger tågbana, läser böcker (eller ja, vi tittar om och om igen i samma bok) och sen gör vi allt ihop om och om igen

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-05 12:28:18 följande:
    Having a bad day?

Det var tråkigt men hugg inte andra för det, utan håll dig till vårdens ämne! Ts blir det fler sådana dagar så baka ihop eller bada en stund om ni har den möjligheten, kanske playboy-deg kan roa en stund, julpyssla sjung och dansa
  • E Maria

Jag har plockat fram färgkritor till min dotter soom är snart 1... Hon fattar nöstan grejen nu :) hon tycker det är kul när jag målar i alla fall...

Svar på tråden Vad hittar man på för att aktivera en vild ettåring när det är snöstorm ute?