• Vickepicke

Dött foster i magen

Storleken skiljer sig ganska mycket från vecka 8 och vecka 12, där handlar det om centimetrar och inte millimetrar. (t.ex vecka 8+1 = 1,6 cm och vecka 12+1 =5,5 cm vilket är en storlekskillnad på 4 cm)
    Jag ska in på tisdag och skrapas, då mitt foster dött i vecka 8+1 (ungefär), och detta upptäcktes i vecka 8+5.
    Jag fick en tid 1 vecka senare, vilket jag har tyckt varit fruktansvärt, jag har bara velat bli av med fostret efter beskedet, så två veckor tycker jag låter helt inhumant! Man kan ju inte gå vidare med sorgen förräns allt är "klart".
    Har du otur och din kropp inte stött ut fostret själv innan besöket, så kan det ju ta några dagar till om det nu är så att du skall skrapas, eftersom de måste skicka en remiss.
    Vad jag vill ha sagt med detta är att man tyvärr ibland måste tala om för läkaren att man inte går med på att vänta för länge just för att ens psyke påfrestas för mycket. Det finns ju resurser för att man ska få hjälp, så varför ska man då behöva lida?

• Vickepicke

Glömde skriva att när jag var inne sista gången så kollade vi på ultraljudsskärmen, jag ville helst inte titta, men läkaren sa att det var jätteviktigt att jag gjorde det, för att bekräfta för mig själv att det verkligen inte finns nåt liv kvar, så att inga "dumma tankar" skulle dyka upp på dagen för skrapning. Måste säga att det är guld värt att få komma till rätt läkare i såna här situationer.

Svar på tråden Dött foster i magen