HASP skrev 2012-12-05 13:20:45 följande:
ja alltså jag har förstått att väldigt många föredrar sjal... men jag har väldigt svårt att tänka mig att det skulle vara nåt för mig. Skulle vara så osäker på att jag knytit den rätt och att bebisen inte ska ramla ur... dessutom får man ju massa tyg runt hela sig, ser varmt och krångligt ut.
om man har en normal rygg som inte är trasig av foglossning: funkar ergonomiska bärselar bra då då? :)
Sådär tänkte jag oxå om sjal så vi köpte en sele (Beco butterfly) men jag kom aldrig överens med alla remmar till selen. Fick låna en sjal av en kompis trodde inte alls det skulle va min grej men gav det en chans. Trikåsjal är enkelt och så mysigt när de är små. Jag bara älskade sjalen och sålde selen. Nu hittade jag en perfekt sele när barn nr2 vägde runt 8kg (tyckte då det blev bökigt med sjal) Boba har jag köpt och den finns tydligen nu med babyinsats fast jag skulle kört sjal ändå om jag var dig. Kan du inte låna en och testa?
Selen du länkar till är som sagt inte ergonomisk för barnet eftersom barnet sitter med benen rakt ner.