• Anonym

Min kille säger att det är mitt fel

Min kille fick minskad lust efter ungefär 9 månader tillsammans, vi bråkade väldigt mycket då kan bero på det.

Nu när vi vart tillsammans 1, 5 år (3månaders paus från varandra) så har det inte blivit bättre. Jag blir ledsen när han avvisar mig och känner mig oattraktiv.

Det värsta var när vi snacka om det igår, då säger han att hans ex inte började gråta utan gjorde nåt åt saken istället. (jag är känslig så blir ofta väldigt ledsen när han avvisar mig)
    Han säger då att hon hade haft sex med många fler än mig och därför har bättre erfarenhet och vet vad hon ska göra. Hur kan man säga nåt sånt? Han borde ju liksom vilja ha mig ändå om jag är den han älskar.

Sen ser han hur sårad jag blir och säger att han tycker såklart bättre om mig och att sex inte är så viktigt och att jag är en fin tjej medan hon var en slampig tjej som varit med i porrfilm och sånt.

Jag mår så dåligt av detta, känner bara att han kan ringa henne så kan jag dra :(

Dom var bara tillsammans i 6 månader så kan ju också ha en del i att han fick mer lust då man är nykär.

Hade ni blivit sårade av detta?

• Svar på tråden Min kille säger att det är mitt fel
  • kivirush

Såklart att jag hade blivit sårad. Tycker att din kille ska rannsaka sig själv och ta reda på varför han inte vill ha sex istället för att skylla på dig .

• jonte02

Han verkar lite lätt klumpig i mun din grabb. Jag hade aldrig tolererat en massa skitsnack o paralleller o jämförelser med ex. Ni är ni och ni är nu. Du är den du är och såvida du inte vill vara någon annan så fortsätt med att vara den du känner bäst. Dig själv.

• Bitchos

Var tillsammans med en kille som en gång sa "den enda som lycktas ge mig en ordentlig avstigning är mitt ex." Det var i början av förhållandet så jag hade ännu inte gett honom någon avsugning - han fick aldrig någon heller och bör tilläggas att han är mitt ex idag. Hur kan man slappna av efter sådana uttalande? Hur kan man njuta med en sådan partner? Svar: det går inte- iaf. inte för mig...

• Anonym (hm)

Visst blir man ledsen av att bli avvisad och det är dumt av honom att dra upp exet! Till hans försvar får man väl säja att om man har tappat lusten -(kanske speciellt för en kille som förväntas vara "på" av tradition) så är det antagligen ganska jobbigt om tjejen börjar gråta dessutom, det blir väl inte mindre jobbigt, och då hamnar han i försvarsställning. Han menar väl på ett klumpigt vis att smek, initiativ och sånt skulle antagligen hjälpa honom mer än tårar så han känner sej dålig och orolig att du ska tröttna. Det där fixar ni, ta det lugnt båda två!

• Anonym (Samma)

Din kille kunde ha varit  jag.

Jag är man och gift sen 8år tillbaka. Jag har tappat min lust fullständigt. Den var en gång i tiden ganska så stor men nu har jag tappat lusten på sex att jag eller vi ,rättare sagt, mår dåligt av det ;(  Detta beror till allra största anledningen att vi är så osynkade sexuellt. Jag har under flera års tid försökt förklarat för henne vad jag tycker om men hon har aldrig någonsin förstått eller lärt sig ett enda dugg. Då pratar vi alltså inte några konstiga saker utan mer att jag älskar att hon smeker mig under förspelet, att hon någon gång kan ta k.ken i handen... osv... alltså basic. Oralsex har hon aldrig fattat vad det är så det har vi gett upp efter 8års tid av förklaringar.

OCH, varje gång vi försöker prata om sexet så börjar hon gråta och gråta. Fast jag inte alls anklagar henne på något sätt utan lugnt och stilla försöker prata att VI skall utvecklas. .... -"Buhuuu.. jag är såå värdelös" ...  kommer ändå efter 25 sekunder. Jag svarar...  -"nej nej du är inte alls värdelös"    .... 

... sex är väldigt viktigt och det är förbaskat trist när man känner att man blir försummad på något sätt. Nu är jag en person som skulle kunna skippa ganska så mycket vad jag gillar och längtar efter... säkert 80-90% .. men inte ens de 10% når vi upp till. Tillslut når man en slags gräns att .... f-n, nu orkar jag inte älta det här mer och lusten är körd i botten. Man ser sexet som något väldigt tråkigt och enformigt. Tidigare längtade jag efter att få utvecklas, diskutera och framförallt vara nyfiken på varandra men när allt detta uteblir så blir det helt plötsligt väldig trist - och jag har inte alls samma längtan efter det mer.

Jag håller med din kille, gör något åt det istället för tårar. Att han avvisar dig gör han ju inte enbart för att jävlas. Tro mig. Det finns något annat som han vill berätta men aldrig blivit förstådd med. Lyssna på honom.

• Anonym

Jag kan lova att jag har lyssnat på honom.. men de enda han säger är att han inte har lust, han säger att han inte tycker sex är så viktigt.

Jag har gjort allt jag kan, klätt upp mig i snygga underkläder, smekt honom över hela kroppen, tycker om att ge honom oralsex men han vill liksom inte. Jag tycker om att hitta på nya roliga saker i sexlivet som nya ställningar eller lekar. Men han vill bara inte. Han säger att han redan testat massa olika.

Så jag lyssnar alltid på honom och jag gråter inte direkt, jag gråter efter att han tagit bort min hand när jag smeker honom på magen och när jag förstår att han aldrig kommer ha så mycket lust.

Och vi har varit tillsammans i 1 år jämfört med dig som varit tillsammans i 8 år, det är skillnad liksom.

• Anonym (Samma)
    Anonym skrev 2012-12-06 13:35:15 följande:
    Jag kan lova att jag har lyssnat på honom.. men de enda han säger är att han inte har lust, han säger att han inte tycker sex är så viktigt.

Jag har gjort allt jag kan, klätt upp mig i snygga underkläder, smekt honom över hela kroppen, tycker om att ge honom oralsex men han vill liksom inte. Jag tycker om att hitta på nya roliga saker i sexlivet som nya ställningar eller lekar. Men han vill bara inte. Han säger att han redan testat massa olika.

Så jag lyssnar alltid på honom och jag gråter inte direkt, jag gråter efter att han tagit bort min hand när jag smeker honom på magen och när jag förstår att han aldrig kommer ha så mycket lust.

Och vi har varit tillsammans i 1 år jämfört med dig som varit tillsammans i 8 år, det är skillnad liksom.
    Oj, då missuppfattade jag dig i ditt första inlägg. Jag trodde du var hämmad och inte alls vågade prova, ta för dig eller möta honom i sex och intimt.  Jag tänkte nog att du var som min fru. Blockerad. Det här låter inte så bra. Du bör ju absolut bli mer tagen på allvar och på något sätt behöver du ruska om honom så du får veta om du fortfarande är viktig för honom i sin relation. Det låter lite som han har "tröttnat" eller att han varken vet ut eller in vad han vill. 

Om han avvisar dig på det sättet som du beskriver, att han tar bort din hand när du smeker honom, så förstår jag att du blir ledsen och sårad. Det här är oacceptabelt beteende. Han behöver förklara sig - hur du skall kunna nå honom.
  • Anonym

Alltså hans förklaring är att han inte har lika mycket lust som jag, vi har distans och jag har varit här i 2 veckor, och nu har vi inte gjort nåt på 1 vecka och 2 dagar.. tycker inte det är normalt när man inte setts på 1 månad.

Men jag blir bara ledsen när jag försöker smeka honom på alla ställen utom just där.. och så säger han att jag är rätt på fast jag inte alls är de :S jag är egentligen blyg när de gäller att ta för mig så det är också jobbigt att jag måste ta initiativ.. när han väl är kåt blir de ju inget förspel liksom..

När vi pratar om det blir han bara arg och tycker typ jag är äcklig som har så mycket lust :s har lust varannan dag ungefär. Jag är en sån som tycker om att ha sex när jag är i en relation, är jag singel klarar jag mig lätt utan liksom.

Han tycker inte heller om att kramas och pussas. Och när vi sover så håller vi inte om varandra längre heller.
    Jag börjar liksom tröttna.. han säger att han inte tröttnat för han vet att han vill ha mig, men han säger att vi inte behöver ha sex, pussas o kramas för att veta att vi älskar varandra :S Han sitter hellre med tv spel än att ha sex med mig.

• Anonym (Samma)

Jag ser bara "Han Han Han" hela tiden... usch.. fy fan rent ut sagt. Jag orkar inte med sådan här människor som din kille, sorry för det men han vet inte hur bra han har det. Känner du dig inte osedd och obekräftad? Vill du leva så här?

Det här börjar leda till en vänskapsrelation, en som man kan ha med vem som helst, men ingen man vill ha med sin partner. Närhet, delad intimitet, bejakande, attraktion, bekräftande, nyfikenhet, känslor, fanatasier gör sig loss från er...  Jag och min fru må vara osynkade men vi är inte känslokalla. Av erfarenhet så kan jag säga att detta kommer äta upp dig inifrån. Du kommer vända och vrida ditt förhållande ut och in - du kommer vara i alla vrår och med alla kort på bordet så kommer du ändå ingen vart. Du kommer älta detta inom dig. Du kommer ligga vaken och längta efter något annat än det här. Jag vet det alltför väl. Tyvärr. Han kommer lova dig förbättringar - bara du stannar... men det kommer inte hända. Tro mig. Det slutar bara med  tomma ord och löften. Han lämnar inte gamla hjulspår.

Jag ångrar inte mina barn, de är det bästa som har hänt mig, och jag skulle inte vilja leva mitt liv ogjort men det finns dagar då jag önskade jag kunde backa tiden och välja en annan väg. Jag trodde och hoppades att allt skulle bli bättre med tiden men det blir det inte. Många säger man kan inte ändra en annan människa bara sig själv och det ligger något i det. Jag trodde också jag kunde leva med mindre längtan och mindre behov av att vara sedd - och visst det går men priset för det är mycket högt. Lyssna på ditt hjärta och din magkänsla. Säger den att det inte är helt rätt. Lita på det. Lova det!!

Trist kille som inte ens vill krams som är det skönaste som finns... du får en kram av mig iallafall...   *KRAM* Solig

• Anonym (Dito)
    Anonym (Samma) skrev 2012-12-06 00:33:56 följande:
    Din kille kunde ha varit  jag.

Jag är man och gift sen 8år tillbaka. Jag har tappat min lust fullständigt. Den var en gång i tiden ganska så stor men nu har jag tappat lusten på sex att jag eller vi ,rättare sagt, mår dåligt av det ;(  Detta beror till allra största anledningen att vi är så osynkade sexuellt. Jag har under flera års tid försökt förklarat för henne vad jag tycker om men hon har aldrig någonsin förstått eller lärt sig ett enda dugg. Då pratar vi alltså inte några konstiga saker utan mer att jag älskar att hon smeker mig under förspelet, att hon någon gång kan ta k.ken i handen... osv... alltså basic. Oralsex har hon aldrig fattat vad det är så det har vi gett upp efter 8års tid av förklaringar.

OCH, varje gång vi försöker prata om sexet så börjar hon gråta och gråta. Fast jag inte alls anklagar henne på något sätt utan lugnt och stilla försöker prata att VI skall utvecklas. .... -"Buhuuu.. jag är såå värdelös" ...  kommer ändå efter 25 sekunder. Jag svarar...  -"nej nej du är inte alls värdelös"    .... 

... sex är väldigt viktigt och det är förbaskat trist när man känner att man blir försummad på något sätt. Nu är jag en person som skulle kunna skippa ganska så mycket vad jag gillar och längtar efter... säkert 80-90% .. men inte ens de 10% når vi upp till. Tillslut når man en slags gräns att .... f-n, nu orkar jag inte älta det här mer och lusten är körd i botten. Man ser sexet som något väldigt tråkigt och enformigt. Tidigare längtade jag efter att få utvecklas, diskutera och framförallt vara nyfiken på varandra men när allt detta uteblir så blir det helt plötsligt väldig trist - och jag har inte alls samma längtan efter det mer.

Jag håller med din kille, gör något åt det istället för tårar. Att han avvisar dig gör han ju inte enbart för att jävlas. Tro mig. Det finns något annat som han vill berätta men aldrig blivit förstådd med. Lyssna på honom.
    Har vi samma fru eller? Fast det händer att min fru tar kuken iu handen ibland. I alla fall när jag placerar hennes hand där.

Antagligen har du inte alls förlorat lusten till sex, bara att ha sex med din fru.
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2012-12-06 14:39:39 följande:
    När vi pratar om det blir han bara arg och tycker typ jag är äcklig som har så mycket lust :s har lust varannan dag ungefär.
    Det där är en riktigt störd inställning som skulle få mig att dra öronen åt mig direkt.
  • Anonym

jag frågade honom en gång varför, och då får jag svaret att han aldrig gillat att ha sex, utan att han tycker det är äckligt :S jag är den enda han gillat att ha det med, men han har inte lika mycket lust.

Han tycker sex är nåt som kan förstöra mycket som otrohet och våldtäkter, men hur kan man se det på ett sånt sätt när man älskar varandra är ju sex nåt helt annat :S

Sen sa han även nåt onödigt att han ibland haft sex med mig för han ser att jag är sugen och att han inte vill dissa mig för han älskar mig..

vet inte vad jag ska ta mig till ;'(

Förstår att det är jobbigt att era tjejer inte tar för sig lite åtminstone.. min kille hotar mig typ med att alla andra killar utom honom tänker bara med kuken och kommer bara vilja ha sex och sen lämna mig  ;/

• Anonym

Tack för kramen förresten ;D

• Tom Araya
    Anonym skrev 2012-12-07 15:12:08 följande:
    jag frågade honom en gång varför, och då får jag svaret att han aldrig gillat att ha sex, utan att han tycker det är äckligt :S jag är den enda han gillat att ha det med, men han har inte lika mycket lust.

Han tycker sex är nåt som kan förstöra mycket som otrohet och våldtäkter, men hur kan man se det på ett sånt sätt när man älskar varandra är ju sex nåt helt annat :S

Sen sa han även nåt onödigt att han ibland haft sex med mig för han ser att jag är sugen och att han inte vill dissa mig för han älskar mig..

vet inte vad jag ska ta mig till ;'(

Förstår att det är jobbigt att era tjejer inte tar för sig lite åtminstone.. min kille hotar mig typ med att alla andra killar utom honom tänker bara med kuken och kommer bara vilja ha sex och sen lämna mig  ;/
    Vad jobbigt det blir då att bli lämnad för att man INTE sätter på sin tjej...för det hoppas jag du gör nu, det blir inte bättre.
  • Anonym

Ja jag bestämde mig idag för att nu är det slut.. jag har gett honom massa chanser, menar inte sexet då utan chans till att visa mer att han tycker om mig genom andra saker som att inte bry sig mer om spel liksom.. men de enda som finns i hans huvud är spel och supa med vännerna varje helg framför mig så jag har fått nog :) nu ska jag finna en kille som uppskattar en tjej som bryr sig och har lust ;D

• jonte02
    Anonym skrev 2012-12-07 23:20:05 följande:
    Ja jag bestämde mig idag för att nu är det slut.. jag har gett honom massa chanser, menar inte sexet då utan chans till att visa mer att han tycker om mig genom andra saker som att inte bry sig mer om spel liksom.. men de enda som finns i hans huvud är spel och supa med vännerna varje helg framför mig så jag har fått nog :) nu ska jag finna en kille som uppskattar en tjej som bryr sig och har lust ;D
    God jaktlycka!
Svar på tråden Min kille säger att det är mitt fel