• Anonym (Hals)

Gul "böld" i halsen!?

Ja det är ju förkylningstider nu. Men jag har klarat mig ganska bra. Haft ytterst lite ont i halsen nån stund då och då men inget mer.

Men inatt vaknade jag av att det kändes som jag hade en brödsmula på ena sidan halsen, i alltså.

Skaver och jäklas, och nu när jag kikade ner i halsen med ficklampa så är det en gul "böld" som ser ut som en ganska stor finne på den sidan där det skaver.

Vad kan det vara? Vill bara sticka hål på den för det skaver så jäkla mycket och är irriterande...

Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Gul "böld" i halsen!?
  • Kimpalimpa

Låter lite som halsfluss. Man brukar få vit-gul aktiga fläckar på och runt halsmandlarna då

• NHult

Varklumpar ta en tops och tryck lite bredvid så ploppar den säkert ut, luktar mumma Skrattande
    du har säkert fåt nån äcklig bakterie i halsmandlarna 

Bloggar lite här på FL <3
  • Anonym (Hals)
    Kimpalimpa skrev 2012-12-06 11:21:19 följande:
    Låter lite som halsfluss. Man brukar få vit-gul aktiga fläckar på och runt halsmandlarna då
    OKej! Tack för ditt svar.. Kan man få bort den här skavande känslan på något vis? Har inte ont i halsen, men det känns som att jag har en gigantisk brödsmula på ena halsmandeln! Så irriterande...:S
  • Anonym (Hals)
    NHult skrev 2012-12-06 11:21:40 följande:

Varklumpar ta en tops och tryck lite bredvid så ploppar den säkert ut, luktar mumma Skrattande
    du har säkert fåt nån äcklig bakterie i halsmandlarna 

Jag har försökt! Men det händer inget... Det är inte som Tonsilloliter som man haft någon gång...
  • Kimpalimpa

Gå till läkaren, är det halsfluss behöver du penicilin! Och är det något annat så får du hjälp med det ändå hehe :)

• Queenie70
    Anonym (Hals) skrev 2012-12-06 11:23:32 följande:
    Jag har försökt! Men det händer inget... Det är inte som Tonsilloliter som man haft någon gång...

Plocka bort den med en lång trubbig pincett.
  • Kimpalimpa

Drick varmt te med honung i, brukar funka för mig när det kliar i halsen :)

• Anonym (Hals)

När jag kollat på bilder på halsfluss så ser det ju faktiskt ut precis så... Kanske är det halsfluss.

Men får avvakta och dricka lite te och så ja. Tack !

• Anonym (Hals)
    Queenie70 skrev 2012-12-06 11:24:54 följande:

Plocka bort den med en lång trubbig pincett.
    Men den sitter ju fast på/i halsmandeln...?
  • Anonym (jseb)

Den där kommer lossna av sig själv. Det är döda bakterier, blir som en "gul" finne som ibland fäster i slemhinnan. Jag är helt säker på att det inte är halsfluss.

Svar på tråden Gul "böld" i halsen!?