• Anonym (Hals)

Gul "böld" i halsen!?

Ja det är ju förkylningstider nu. Men jag har klarat mig ganska bra. Haft ytterst lite ont i halsen nån stund då och då men inget mer.

Men inatt vaknade jag av att det kändes som jag hade en brödsmula på ena sidan halsen, i alltså.

Skaver och jäklas, och nu när jag kikade ner i halsen med ficklampa så är det en gul "böld" som ser ut som en ganska stor finne på den sidan där det skaver.

Vad kan det vara? Vill bara sticka hål på den för det skaver så jäkla mycket och är irriterande...

Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Gul "böld" i halsen!?
  • Anonym (Hals)
    Anonym (jseb) skrev 2012-12-06 11:27:42 följande:
    Den där kommer lossna av sig själv. Det är döda bakterier, blir som en "gul" finne som ibland fäster i slemhinnan. Jag är helt säker på att det inte är halsfluss.
    Okej! då försvinner det kanske...
  • Anonym (haha)

Sådana där har jag för jämnan året om. Har inte halsfluss för det. Det är döda vita blodkroppar. Man kan ta bort dom, men annars trillar de bort själv. Man sväljer dom om man har tur....blöööörk .

• Kimpalimpa

Var så god! Men gå till läkaren, halsfluss botas inte av sig själv. Och pilla inte i halsen, då kan det bli ett litet sår som kan bli infelterat! Lycka till :)

• Queenie70
    Anonym (Hals) skrev 2012-12-06 11:27:17 följande:
    Men den sitter ju fast på/i halsmandeln...?

Den sitter i en liten fördjupning, men är ändå en fristående "varsten" Går att peta bort med exempelvis en pincett.
  • Anonym (Hals)
    Anonym (haha) skrev 2012-12-06 11:29:54 följande:
    Sådana där har jag för jämnan året om. Har inte halsfluss för det. Det är döda vita blodkroppar. Man kan ta bort dom, men annars trillar de bort själv. Man sväljer dom om man har tur....blöööörk .
    Du menar Tonsilloliter. Det har jag haft massa gånger, men det är inte det nu, det är helt annorlunda..
  • Anonym (haha)
    Kimpalimpa skrev 2012-12-06 11:30:23 följande:
    Var så god! Men gå till läkaren, halsfluss botas inte av sig själv. Och pilla inte i halsen, då kan det bli ett litet sår som kan bli infelterat! Lycka till :)
    Beror faktiskt på vad för halsfluss man har.
  • Anonym (haha)
    Anonym (Hals) skrev 2012-12-06 11:32:44 följande:
    Du menar Tonsilloliter. Det har jag haft massa gånger, men det är inte det nu, det är helt annorlunda..
    Jag vet inte vad jag menar, mina sitter på halsmandlarna iallafall och ser ut så...o stinker fan.
  • Anonym (Hals)
    Anonym (haha) skrev 2012-12-06 11:33:25 följande:
    Jag vet inte vad jag menar, mina sitter på halsmandlarna iallafall och ser ut så...o stinker fan.
    Vet vad du menar.. det heter så. Och dem är oftast vita och mosar man dem luktar det bajs. Men det är inte det jag har nu...
  • Anonym (haha)
    Anonym (Hals) skrev 2012-12-06 11:34:21 följande:
    Vet vad du menar.. det heter så. Och dem är oftast vita och mosar man dem luktar det bajs. Men det är inte det jag har nu...
    Nej okej, då vet jag inte vad du har.
  • Anonym (jseb)

Om den är gul och ser ut som en finna. Skaver i halsen och irriterar. så är jag ganska säker på att det är döda bakterier som kommer oftast i förkylningstider eller när immunförsvaret är lite nedsatt.  Jag har gått till läkare med detta och det tog honom 2sekunder att se att det var detta. När man har halsfluss så har man mer symptom än en gul prick.

• Anonym (Hals)

Nu under dagen har det kommit såna prickar över båda mandlarna, ganska många. Har även börjat bli röd och få ont i halsen. Men det skaver inte lika mycket, gör mer ont.

Får väl se hur det utvecklar sig :)

Tack för svaren!

• straw2008

Googla tonsill stones..... Dessa luktar ju för jävligt... försvinner om man opererar bort halsmandlarna.

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (Hals)
    straw2008 skrev 2012-12-06 15:51:52 följande:
    Googla tonsill stones..... Dessa luktar ju för jävligt... försvinner om man opererar bort halsmandlarna.
    Det vet jag vad det är, har haft flera gånger. Men det här är inte det...
Svar på tråden Gul "böld" i halsen!?