• ennairam80

Kronan Duo S

Någon som har fått hem en sån än?

Vi har beställt en och jag är lite nyfiken på att höra vad folk tycker om den!

• Svar på tråden Kronan Duo S
  • Ikkali
    Leni82 skrev 2012-12-31 19:45:46 följande:
    Åh, jag vill också ha! Köpte en teutonia s3 begagnad för att ha en singelvagn, men misströstar så att jag inte köpte en duo s.

När tror ni man kan börja räkna med att de börjar komma begagnade?
    Med tanke på att Duo S:en släpptes den 19 nov har jag svårt att se att den skulle komma ut begagnad snart. Men kan hända att de som köpt den ev inte gillar sittdelen och säljer om ca 6 månader.
    Själv kommer jag nog inte sälja på 2-3 år iaf Flört
    Mmmbop skrev 2012-12-31 21:31:31 följande:
    Hur är dämpningen? Framhjulen är ju inte dämpade? Räcker det att det är lufthjul? Just nu är det ju som att köra på kullersten på anabola ute. Lilltjejen håller på att skumpa ur vagnen hon har nu,

Ikkali: Kan du visa hur vagnen ser ut ihopfälld? 
    Under förutsättning att du inte fyller hjulen till max tycker jag absolut att det blir lagom dämpning. Sen är ju säkert det en smaksak också Glad Men just därför gillar jag lufthjulen.
    Kolla in på denna sida så har du bilder på den hopfälld med ligg resp. sittdel kvar på chassit Glad

• viseversa

Nu har jag inte duo s men har samma sittdel fast 4 fasta hjul. Har haft den i ca 6mån nu. Fick den gratis av kronan. Har dock en del jag irriterar mig på...

1.fotstödet är för kort. Min son är bara 22 mån men måste sitta/ligga med böjda ben. Dom skulle lätt kunna bjuda på några cm till.

2.selen är väldigt krånglig och trasslar sig lätt. Fattar inte att dom inte kommit på en lättare lösning som funkar lika bra.

3.sufletten är för kort. På dom gamla vagnarna kunde man dra sufletten så den verkligen skyddade mot sol men det går inte med denna.

• Ikkali
    Mmmbop skrev 2012-12-31 21:31:31 följande:
    Hur är dämpningen? Framhjulen är ju inte dämpade? Räcker det att det är lufthjul? Just nu är det ju som att köra på kullersten på anabola ute. Lilltjejen håller på att skumpa ur vagnen hon har nu,

Ikkali: Kan du visa hur vagnen ser ut ihopfälld? 
    Kan ju vara bra att bifoga länken förståss Tungan ute

barnvagnsblogg.blogspot.se/2012/10/kronan-duo-s-vs-kronan-duovagn.html
  • Helhjärtat

En sak jag glömde kolla med vagnen var om den hade bra fjädring och gung. Var så inne i att kolla på hur den såg ut. Hur tycker ni som har den att den är i fjädringen? Vill ju kunna "vagga" barnet till söms ibland med vagnen.

Följ dina drömmar
  • Ikkali
    Helhjärtat skrev 2013-01-02 19:13:41 följande:
    En sak jag glömde kolla med vagnen var om den hade bra fjädring och gung. Var så inne i att kolla på hur den såg ut. Hur tycker ni som har den att den är i fjädringen? Vill ju kunna "vagga" barnet till söms ibland med vagnen.
    Det är ju inte direkt en gung-vagn, beror på hur du menar med att vagga. För i så fall är gamla modeller av emmaljunga bättre, om du vill ha en riktig vagg-vagn Glad
  • Helhjärtat

Nä, behöver inte vara supergung som på dom gamla vagnarna. Tänkte mest på om det var gung i överhuvudtaget så den inte är helt stum. :)

Följ dina drömmar
  • Ikkali
    Helhjärtat skrev 2013-01-03 18:48:55 följande:
    Nä, behöver inte vara supergung som på dom gamla vagnarna. Tänkte mest på om det var gung i överhuvudtaget så den inte är helt stum. :)
    Nej jag tycker inte att den är stum, men den har inget "sidogung" om man säger så Glad Lite svårt att förklara hur jag menar....
  • Helhjärtat

Förstår ungefär vad du menar. Tack för svar :)

Följ dina drömmar
  • Ikkali
    Helhjärtat skrev 2013-01-03 20:44:17 följande:
    Förstår ungefär vad du menar. Tack för svar :)
    Så lite! Glad
  • LadyViolette
    viseversa skrev 2012-12-31 22:35:54 följande:
    Nu har jag inte duo s men har samma sittdel fast 4 fasta hjul. Har haft den i ca 6mån nu. Fick den gratis av kronan. Har dock en del jag irriterar mig på...

1.fotstödet är för kort. Min son är bara 22 mån men måste sitta/ligga med böjda ben. Dom skulle lätt kunna bjuda på några cm till.

2.selen är väldigt krånglig och trasslar sig lätt. Fattar inte att dom inte kommit på en lättare lösning som funkar lika bra.

3.sufletten är för kort. På dom gamla vagnarna kunde man dra sufletten så den verkligen skyddade mot sol men det går inte med denna.
    Men den nya sittdelen är mer ergonomisk utformad än den första, eller har jag missförstått? Provade en kronan med den äldre sittdelen, tyckte att dottern satt som en säck potatis så var inte alls speciellt imponerad.. :-S Hon åkte liksom längre och längre ner och selen var på tok för stor fastän hon var 7 månader.
Svar på tråden Kronan Duo S