• Anna1962

Min dotter blir trakasserad i en video

Idag visade min dotter mig en video som hon är med i på youtube. 
    I videon får man se när hon är inne på sidan chatroulette och en pojke har spelat in när han pratar med henne.
    Han har även klippt bort en del från samtalet.
    Min dotter skäms över klippet och hon har fått många kommentarer om det i skolan. 
    Jag har anmält klippet men det har inte tagits bort.
    Ni får gärna anmäla klippet:

• Svar på tråden Min dotter blir trakasserad i en video
  • Sixxty

Är det så att din dotter skäms över klippet är det kanske inte så lyckat att du sprider det på ett av Sveriges största forum.

• Queenie70

Och du väljer här att sprida det vidare? Hur tänkte du nu?

• Lindsey Egot the only one

Hur gammal är din dotter?

• Anna1962
    Sixxty skrev 2012-12-06 16:01:11 följande:
    Är det så att din dotter skäms över klippet är det kanske inte så lyckat att du sprider det på ett av Sveriges största forum.
    Vi vill ju ha hjälp med att anmäla det, det är redan känt på youtube. Det var till och med hennes idé att be om hjälp här.
  • Anna1962
    Queenie70 skrev 2012-12-06 16:02:16 följande:
    Och du väljer här att sprida det vidare? Hur tänkte du nu?
    Klippet är redan känt på youtube men det försvinner inte om vi är de enda som anmäler det. Min dotter föreslog att jag skulle skriva det här. Du får gärna också anmäla det
  • Anna1962
    Alvi skrev 2012-12-06 16:09:29 följande:
    På riktigt? Det
    Ja detta är på riktigt.
  • Anna1962
    LindaEfraim skrev 2012-12-06 16:05:15 följande:
    Hur gammal är din dotter?
    Hon är 14
  • vampyria2

Hm kanske du skulle lära din dotter att tänka sig för innan hon ställer upp på sånt här.
    Är det hon som är "pojken" som pekar fingret eller?
    Jag fattar faktiskt inte ens varför så unga får ha tillgång till webbkamera när de är ensamma ens, jag har plockat bort den på mina ungars dator just för att jag vet att sånt här kan hända.
    Du måste som förälder ligga steget före och se till att ungarna inte råkar ut för såna här saker.

Tyvärr så spelar det ingen roll om du får den bort plockad där, såna här saker finns alltid kvar på nätet på ett eller annat sätt.
    Dessutom så tror jag inte att de kommer att ta bort den, finns nog inget olagligt i den.
    Nu såg jag inte hela, det orkade jag inte så rätta mig gärna om jag har fel.

• Lindsey Egot the only one

Anna62

Då skriver du till de ansvariga på site:en och förklarar att det finns en medlem som inte är 16 år som håller till på deras sida och att de tar bort alla inlägg och bilder på denna 14 åringen. Det står klart och tydligt att det är 16 års gräns. Sedan går du vidare till youtube och förklarar att hon är 14 år och det som är gjort på den site:en är olagligt då man måste vara 16 år och flickan på filmen är 14 år.

Svar på tråden Min dotter blir trakasserad i en video