Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

Min dotter blir trakasserad i en video

Hm kanske du skulle lära din dotter att tänka sig för innan hon ställer upp på sånt här.
    Är det hon som är "pojken" som pekar fingret eller?
    Jag fattar faktiskt inte ens varför så unga får ha tillgång till webbkamera när de är ensamma ens, jag har plockat bort den på mina ungars dator just för att jag vet att sånt här kan hända.
    Du måste som förälder ligga steget före och se till att ungarna inte råkar ut för såna här saker.

Tyvärr så spelar det ingen roll om du får den bort plockad där, såna här saker finns alltid kvar på nätet på ett eller annat sätt.
    Dessutom så tror jag inte att de kommer att ta bort den, finns nog inget olagligt i den.
    Nu såg jag inte hela, det orkade jag inte så rätta mig gärna om jag har fel.

• vampyria2

Men nog får man ha filmer på de som är yngre än 16, hela stället är ju fullt med videos på barn så jag tro inte att det finns en regel som säger att de på filmerna måste vara minst 16, bara användaren.

Likväl som på Facebook de har också en åldersgränns men kort på sina barn får man ha.

Flickan visste att hon blev filmad och av vem så då är det inte olagligt, tyvärr.

• vampyria2

Ah jag var inne på you tubs regler, länken går väl till dem och då är det väl deras regler som gäller för den här videon?

Svar på tråden Min dotter blir trakasserad i en video