• sockerbetan

    födde nyligen en liten pojk. var i v. 26,5!

    sitter nu på sängen med min lille son i kuvösen brevid mig, han kom idag 13:32 och vägde bara 1305 kg och var bara 35 cm lång. det är osäkert hur länge vi ska stanna här ( jag och lillen ). jag och pappan gjorde slut när jag sa att jag ville behålla barnet. just nu så mår lillgrabben bra och sover, så vi får se, vi kanske får gå hem om 2 - 3 veckor! :) är så glad just nu, ska nog vila lite efter 3 timmars krystande och 1 och ett halvt timmars stirrande på bebisen, godnatt i förväg. :)

  • Svar på tråden födde nyligen en liten pojk. var i v. 26,5!
  • viseversa

    Grattis! Hur mår han då? Går det bra med allt? Jag är i v 26+4 i dag själv och det är väldigt tidigt att födas då. 

  • Dr to be

    Stort grattis till den lilla pojken! Jag vill inte vara en "party crasher" men din son räknas som extremt underburen och kommer med största sannolikhet ha en tuff tid framför sig. Så ställ inte in dig på att få komma hem om 2-3v. Ställ i stället in dig på att ni bli kvar länge. Njut av din son nu. Jag hoppas att allt går bra Sov gott!

  • Kärlek84

    För det första, GRATTIS!!

    Men att ni skulle få åka hem om 2-3 veckor låter som kort tid tycker jag när han är född så tidigt?

  • luloli

    Grattis!

    Min systerson föddes i v. 26+4 och de fick stanna på neo fram till ganska exakt 2 veckor före bf. Så räkna med att det säkert kommer dröja ett tag.

  • SophiaI

    Grattis!

    Måste varit stor för tiden? 1300 gram i v 27? Ställ in dig på att ni får stanna fram till BF eller någon vecka innan bara.

    ...

Svar på tråden födde nyligen en liten pojk. var i v. 26,5!