• LOJK

Kär i två personer samtidigt?

Hejsan,
    Har sen 4 år  tillbaka en underbar flickvän som jag älskar innerligt, vi trivs i varandras sällskap och kan verkligen
    skratta åt allt. Dock har vi tappat den där gnistan efter 4 år tillsammans och sexlivet är inte alls roligt.
    Det är framförallt hon som har slappnat av helt.
    I början av förra året så började jag på ett nytt jobb och i somras så hade jag sex med en därifrån.
    Sexet var så bra så vi sågs fler gånger. Vi började gilla varandra starkt och tillslut var båda kära.
    Men ett problem, jag hade ju redan flickvän - det visste inte den andra tjejen.
    Jag bestämde att jag var tvungen att avsluta något utav förhållandena men kunde absolut inte bestämma mig för vilket.
    Det ena mår jag bra i och är trygg. Det andra förhållandet är nytt, spännande och hon ger mig allt som min flickvän inte ger, uppmärksamhet, närhet, komplimanger ALLT.
    När jag är med någon av dem så brukar jag tänka att det är den här personen jag vill ha, men så fort jag träffar den andra så är jag tillbaka på ruta ett då jag känner samma för den personen.

Hur ska man tänka klart i en sånhär sak? Jag är kär i två personer men kan inte avgöra vem utav dem som jag vill ha mest. Någon med liknande problem?

• Svar på tråden Kär i två personer samtidigt?
  • kiriaki

Ja oj stackars dig vilka problem du har. Tycker synd om bada tjejerna och hoppas att dom kommer pa dig och ditt svinaktiga beteende sa du blir dumpad av bada. Hur javla illa far man bete sig egentligen?! Du alskar uppenbarligen inte nagon av dom for da hade du inte ljugit, gatt bakom ryggen och varit otrogen. 

• LOJK
    kiriaki skrev 2012-12-06 16:50:01 följande:
    Ja oj stackars dig vilka problem du har. Tycker synd om bada tjejerna och hoppas att dom kommer pa dig och ditt svinaktiga beteende sa du blir dumpad av bada. Hur javla illa far man bete sig egentligen?! Du alskar uppenbarligen inte nagon av dom for da hade du inte ljugit, gatt bakom ryggen och varit otrogen. 
    Förstår ditt arga inlägg mot mig, men du vet inte all fakta bakom. Har berättat för min flickvän om hon på jobbet och även berättat för henne på jobbet att jag har känslor för en annan person också. Jag älskar båda två och kommer aldrig sätta mig i samma situation igen efter det här. HAr så dåligt samvete för allt och önskade jag kunde göra de mesta ogjort. Men samtidigt står jag kvar där att jag älskar båda två och kan inte lämna någon utav dem.
  • lykantrophona

Det enda rätta är att dumpa någon av dem, eller att göra det till ett öppet förhållande (vilket kräver förstås att din flickvän håller med dig).

Att du inte borde ha legat och flirtat med den här nya tjejen bakom ryggen på din flickvän har du säkert också fattat vid det här laget.

• kiriaki
    LOJK skrev 2012-12-06 16:55:09 följande:
    Förstår ditt arga inlägg mot mig, men du vet inte all fakta bakom. Har berättat för min flickvän om hon på jobbet och även berättat för henne på jobbet att jag har känslor för en annan person också. Jag älskar båda två och kommer aldrig sätta mig i samma situation igen efter det här. HAr så dåligt samvete för allt och önskade jag kunde göra de mesta ogjort. Men samtidigt står jag kvar där att jag älskar båda två och kan inte lämna någon utav dem.
    Suck. Har du berattat att du alskar den andra och regelbundet har sex med henne? Samt sagt samma sak till tjejen du jobbar med? 

Och nej du alskar inte bada tva, du vet inte vad ordet alskar betyder. Kar kanske, ja. Men alskar gor du INTE.
  • Dopeys
    kiriaki skrev 2012-12-06 17:02:08 följande:
    Suck. Har du berattat att du alskar den andra och regelbundet har sex med henne? Samt sagt samma sak till tjejen du jobbar med?  Och nej du alskar inte bada tva, du vet inte vad ordet alskar betyder. Kar kanske, ja. Men alskar gor du INTE.

Varför skulle han inte göra det???
  • kiriaki
    Dopeys skrev 2012-12-06 17:04:16 följande:

Varför skulle han inte göra det???
    Darfor att verkligen ALSKA nagon - pa riktigt - innebar att man aldrig medvetet skulle gora illa den manniskan. Uppenbarligen inte fallet har. 
  • LOJK
    kiriaki skrev 2012-12-06 17:07:24 följande:
    Darfor att verkligen ALSKA nagon - pa riktigt - innebar att man aldrig medvetet skulle gora illa den manniskan. Uppenbarligen inte fallet har. 
    Det är svårt att fatta när du inte upplevt något liknande själv, tro mig.
  • LOJK
    lykantrophona skrev 2012-12-06 16:55:58 följande:
    Det enda rätta är att dumpa någon av dem, eller att göra det till ett öppet förhållande (vilket kräver förstås att din flickvän håller med dig).

Att du inte borde ha legat och flirtat med den här nya tjejen bakom ryggen på din flickvän har du säkert också fattat vid det här laget.
    Ja jag är hela tiden inne på spåret att dumpa någon utav dem och har försökt dumpa tjejen på jobbet flertal gånger. Men faller tillbaks lika lätt varje gång. Ja det har jag fattat och kommer aldrig göra om...
  • Gambit

Intressant att folk utgår från att det är en man som är "skitstöveln".
    Var står det?

Tråden ligger dessutom under homo/bi/trans.

Just saying.....:)       

• LOJK
    Gambit skrev 2012-12-06 17:18:01 följande:
    Intressant att folk utgår från att det är en man som är "skitstöveln".
    Var står det?

Tråden ligger dessutom under homo/bi/trans.

Just saying.....:)     

Haha clever you :)
  • Dopeys
    kiriaki skrev 2012-12-06 17:07:24 följande:

Så du har sålunda aldrig sårat någon som du älskar? Inte mor eller far, inte mor eller farföräldrar, inte dina barn (om du nu har några), inte någon god vän, inte din älskade? Varje handling är medveten (förutom reflexer, autonoma systemet eller liknade). Livet är fyllt av dessa händelser, sårar gör man alltid någon gång, i synnerhet när man ställs inför val som man själv inte satt reglerna inför. Därmed menar jag inte att man skall gå runt och såra sina medmänniskor hur som helst, men när man ställs inför val som strider mot normerna så är det inte så lätt.
  • Dopeys
    Intressant att folk utgår från att det är en man som är "skitstöveln". Var står det? Tråden ligger dessutom under homo/bi/trans. Just saying.....:)       

• AnnaPuddel
    LOJK skrev 2012-12-06 16:45:09 följande:
    Hejsan,
    Har sen 4 år  tillbaka en underbar flickvän som jag älskar innerligt, vi trivs i varandras sällskap och kan verkligen
    skratta åt allt. Dock har vi tappat den där gnistan efter 4 år tillsammans och sexlivet är inte alls roligt.
    Det är framförallt hon som har slappnat av helt.
    I början av förra året så började jag på ett nytt jobb och i somras så hade jag sex med en därifrån.
    Sexet var så bra så vi sågs fler gånger. Vi började gilla varandra starkt och tillslut var båda kära.
    Men ett problem, jag hade ju redan flickvän - det visste inte den andra tjejen.
    Jag bestämde att jag var tvungen att avsluta något utav förhållandena men kunde absolut inte bestämma mig för vilket.
    Det ena mår jag bra i och är trygg. Det andra förhållandet är nytt, spännande och hon ger mig allt som min flickvän inte ger, uppmärksamhet, närhet, komplimanger ALLT.
    När jag är med någon av dem så brukar jag tänka att det är den här personen jag vill ha, men så fort jag träffar den andra så är jag tillbaka på ruta ett då jag känner samma för den personen.

Hur ska man tänka klart i en sånhär sak? Jag är kär i två personer men kan inte avgöra vem utav dem som jag vill ha mest. Någon med liknande problem?
    Många människor har mer kärlek att ge än vad som accepteras i dagen monogamist samhälle.
    Hur som helst så måste du berätta för din flickvän att du älskar henne, men att du älskar någon annan också..
    Att gå bakom hennes rygg är en dålig ide, hon måste få rätt att välja vilket sorts förhållande hon vill ha.
    Har du tur så kanske hon också vill ha ett öppet förhållande ..

Krams 
  • Dopeys
    Intressant att folk utgår från att det är en man som är "skitstöveln". Var står det? Tråden ligger dessutom under homo/bi/trans. Just saying.....:)       

Etiketten på denna samling borde egentligen heta något i stil med "HBTQ", då polyamorösitet är Queer.
  • Dopeys
    AnnaPuddel skrev 2012-12-06 18:04:51 följande:
    Många människor har mer kärlek att ge än vad som accepteras i dagen monogamist samhälle. Hur som helst så måste du berätta för din flickvän att du älskar henne, men att du älskar någon annan också.. Att gå bakom hennes rygg är en dålig ide, hon måste få rätt att välja vilket sorts förhållande hon vill ha. Har du tur så kanske hon också vill ha ett öppet förhållande .. Krams 

• Anonym (Polly Jean)

oh my lover don't u know its alright, you can love her you can love mi at the same time

• Anonym (Dumpa båda)

Jepp har varit i den situationen. När jag var 18 år. I mitt första förhållande. Vet inte hur gammal du är men det är jävligt dålig stil att vara otrogen mot någon du "älskar".
    Du "älskar" tryggheten och allt din flickvän ger dig men Kiriaki har rätt i att du inte älskar din flickvän. Älskar man någon vill man inte göra den illa och då går man inte och har ett hemligt förhållande bakom ryggen.
    Din "kärlek" är totalt självisk och handlar bara om att du vill ha det du FÅR av båda.

• giftfri

Det enda du kan vara helt säker på, är att det kommer att gå åt helvete för dig, så det är lika bra att du genast talar om för båda kvinnorna hur det ligger till.., å sen är det bara å hoppas på det bästa, vilket inte lär bli en trevlig "tillställning" för någon av er inblandade..

Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • Anonym (Dumpa båda)
    LOJK skrev 2012-12-06 16:55:09 följande:
    Vad har du berättat? Eftersom ni fortfarande är tillsammans. Har du berättat att du "faller tillbaka gång på gång"?
Svar på tråden Kär i två personer samtidigt?