Hur bete sig kring sonens ticks??
Har en son på 12 år söm enda sen han varit liten varit väldigt speciell först och främst i humöret han här odal inte kunnat kontrollera sig utan slagit sönder grejer.Han har svår separationsångest kring alla grejer som ett par byxor,sitt täcke mm. Han har en viss ordning i rummet och HATAR när nån går in där,även jag för att damma tex.Han här svårt att koncentrera sig i skolan och blir lätt disträ och det kan gå en hel lektion utan att han gjort nått,däremot inte våldsam alls i skolan dock rymt en gång därefrån när han blev felaktigt anklagad.Han lägger sig i bråk i skolan och försöker medla,tar även hand om de som gjort illa sig och är ledsen.Han här gått om pga svårigheterna i skolan men han här svårt fortfarande speciellt på att skriva verkar ha svårt med den motoriken.Hemma tycker jag att han fungerar hyfsat nu kan vara retsam på syskon och oss i bland men brukar mest svära och springa in på sitt rum då,förut kunde man få sig en smäll när man stöd för nära.Han här svårt för allt som kläder som sitter på ett speciellt sätt,eller det klämmer åt,då bli han galen.Han här också lite ticks för sig han snörvlar,drar i hop läppar,blinkar mm andas konstigt.Detta har han hållt på med många år och ett ticks har avlöst ett annat.förut tvättade han händerna så han blev skinnflådd.Det finns förmodligen fler saker söm jag inte räknat upp . Hade kontakt med bup för många år sedan och jag tog egen kontakt med dom då jag var orolig tyvärr blev vi extremt dåligt bemötta av dom och de anmälde oss även till soc för att vi var för rädd om sonen,soc la ner det på en gång men tilliten för bup är borta.Har även funderingar på om nån slags diagnos verkligen skulle hjälpa han måste ju ha sina rutiner och liknande ändå.Det är framförallt ticksen jag undrar hur man bemöter,just nu säger jag till han att sluta sig när han snörvlar trots att han inte är snorig,men är så känslig.